• angelcry

Svullen av bett??!!!

Jag har fått ett bett på fingret och helt plötsligt så svullnade hela fingret upp så då smörjde jag lite kortison salva på. Nu känns det i hela armen  och upp på sidan av halsen.
    Jag är hos min syster nu och har tre mil bilresa hem men jag vågar inte köra än.
    Hur tusan kan det bli så här av en lite mygga??
    Känns riktigt obehagligt

Amor vincit omnia
  • Svar på tråden Svullen av bett??!!!
  • angelcry

Inget som är synligt men det känns svullet och nästan lite bedövat

Amor vincit omnia
  • angelcry

Det känns när jag sväljer. men det är bara på den sedan där bettet är

Amor vincit omnia
  • Erasmus

Av ett myggbett alltså?

• HotMamaAndersson

angelcry

du har fått en allergisk reaktion kan vara de här översvämningsmyggorna som far rundor över allt. Min dotter fick bett av dem och svulnade upp. vi åkte in till sjukhus och hon fick spruta för det. åk in för säkert hets skull kanske ?

• Thursday

Jag svullnade upp som tusan på ena foten och benet, upp till knäet, ett år då jag hade fått tre bett på foten. Ingen aning om vad det var som bet, men iaf inget som kändes när det hände.

Jag lät det vara några dagar, fast jag knappt kunde gå. Det började lägga sigg lite efter två-tre dagar. När jag kom hem till min mamma ett par dagar senare så sa hon att om det hade sett värre ut än så hade hon gett mig antibiotika... behöver alltså inte vara fel att gå till läkare med det.

• Miss Rawhide

Säker på att det var en mygga och inte ex en bålgeting? Blir du sämre måste du ju åka till en läkare och få behandling... låter ju som allergi...

• angelcry

Jag har inte sett att det var en mygga men när vi var ute med hunden så fick jag ett mitt på handen med, på samma hand och det är lite större än ett vanligt mygg bett.
    Ska jag ringa sjukvårdupplysningen??

Amor vincit omnia
  • Thursday

Det känns ju lite obehagligt när du känner det i halsen också, behöver ju inte vara fel att ringa?

• angelcry

Jaa det är det i halsen som känns obehagligt. Jag ska leta fram ett nummer så får vi se vad dom säger.

Amor vincit omnia
  • Busungarnas mamma

Jag tycker du ska ringa!
    De brukar säga att det inte är bra om svullnaden går uppåt, det är inte lika "farligt" om svullnaden går nedåt.

• HotMamaAndersson

men om du känner när du sväljer så måste du ju åka in så de kan ge dej spruta!!!

• angelcry

Nu hittar jag inget nummer dit.

Amor vincit omnia
  • angelcry

Nu har jag ringt.
    Jag skulle linda in fingret och dränka i det i asolsprit och så skulle jag ta en allergitablett. Som tur är så har min syster både astma och allergi så jag får en tablett av henne. Skulle vila och ha armen i högläge su får vi hoppas att det går över. Annars skulle jag ringa akuten och få en spruta där.

Amor vincit omnia
  • HotMamaAndersson

så bra ! lycka till

• Erasmus

angelcry skrev 2007-08-17 22:42:24 följande:

Nu har jag ringt.Jag skulle linda in fingret och dränka i det i asolsprit och så skulle jag ta en allergitablett. Som tur är så har min syster både astma och allergi så jag får en tablett av henne. Skulle vila och ha armen i högläge su får vi hoppas att det går över. Annars skulle jag ringa akuten och få en spruta där.
    Bra...hoppas det ordnar sig nu.

Och sluta kela med svarta änkor.
  • angelcry

Det börjar kännas bättre i armen och halsen nu så jag och hunden åker hem. Jag har fortfarande fingret lindat med alsolsprit och det är fortfarane svullet och nu kliar det med.

Jäkla mygga som kan göra så här....helt galet.

Erasmus- Den va ju så liten och söt men jag ska hålla mig borta från dom, försöka iaf.

*ryser*

Kram på er och sov gott

Amor vincit omnia
Svar på tråden Svullen av bett??!!!