• pemi

Någon som regelbundet dricker aloe vera juice?

Dricker aloevera juice från LR, blivit mindre torr i skinnet, fått bättre naglar och slipper nu min pollenallergi. Jättenöjd med andra ord.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • pemi

Jag har testat både Aloeveran från LR och även från PM och de har smakat helt ok. De använder bara "filéerna" i bladen, tror att även Forever Living gör så. Har aldrig upplevt att det smakar illa. Hos LR finns det även aloevera med persikosmak.

• pemi
    Oleander skrev 2007-08-18 18:02:47 följande:
    Aloe-fileér! wow, det måste vara senaste grejen tjejen!!Förlåt, jag menar inte att vara tyken, kunde bara inte låta bli, det lät så roligt med filé när man pratar om en växt.Det som är verksamt i aloe är det som finns innanför det gröna, nån filé har jag aldrig sett eller hört talas om tidigare. När jag eller någon annan fått ett bett eller stygg solbränna eller what ever som inte är öppet sår så knäcker jag av en lagom bit av bladet, pressar innehållet och stryker ut på den drabbade ytan
    Kanske fel ord med "filé" därför situationstecken... Fick det förklarat för mej då jag började dricka aloevera juicen att just LRs metod var patenterad (om jag nu inte fattade fel) då de inte använde hela bladen utan bara "fileerna (eller gelen I) I bladen, inte hela växten. Då var det många produkter som iofs innehöll hög halt aloevera, men inte den del av växten som var mest verksam. I de fallen var ju texter som 90% aloevera ganska ointressanta... Är desutom inte alla sorters aloevera som är bra som läkeväxt, finns ju flera olika arter.
  • pemi

Jag dricker 60 ml/dag, ökar till 90 ml när det är mycket pollen ute. Både Forever Living och även LR är ju märkta enligt IASC, tror de produkterna är de bästa (renaste) på marknaden. PM utger sig för att vara lika bra (och något billigare) men både mina och min mammas naglar blev mycket sämre med PM mot LR´s produkter, kanske en slump men vi började med LR igen.

www.lrworld.com/lrweb/index.php

• pemi
    tröttmor skrev 2007-08-18 22:44:19 följande:
    vadå LR och PM ?
    LR är ett företag/märke (www.lrworld.com/lrweb/index.php) och PM ett annat (www.pm-international.com/) . Om jag inte fattat fel så är PM uppstartat av "avhoppare" Från LR. Båda är företal som säljer genom konsulter.

LR och Forever Living (som flra skrivit om) är nog de märken med aloe vera produkter som är mest erkända.
  • pemi

Finns en sort på bla ica maxi,vet inte märket och så mycket billigare tror jag inte den är. Själv lägger jag några extra kronor för en certifierad aloevera, då vet jag att jag får det jag betalar för. Dricker den från LR,är lite billigare än FL omman skriver in sig som konsulent (kostnadsfritt), då hamnar man på ca 200:-/liter.

• pemi

>middiz, jag drack under amning utan problem. Ska inte vara någon fara under graviditeten heller har jag läst.

• pemi

Nja, fastande mage har inte jag fått info om heller (och jag är konsulent, men iofs inte så aktiv). Däremot så ska man ta den före måltid om man är trög i magen, men efter måltid om man är lös i magen.

• pemi
    tröttmor skrev 2007-09-07 22:27:03 följande:
    den som finns på länken som 'skogsjäntan' skrev, där står på flaskan att man ska ta på fastande mage. och FL rekomenderar att ta på tom mage.
      Inte läst den länken, bara den info man får i boken om aloevera från LR. Kanske olika mellan sorterna. Jag är inte så aktiv som konsulent för LR heller så jag kan ha missat ev ny info. Köper bara till "husbehov"  .
  • pemi

LR kostar 204:- om man beställer själv som konsulent.

• pemi

Kom på att PM inte ska fortsätta sälja Aloevera då de flesta istället gått över till att dricka ett annat av deras kosttillskott. Själv var jag inte nöjd med deras aloevera, fick dåliga naglar då jag drack den, när jag började med LR´s igen så blev de bra igen...

• pemi

Har inte egen erfarenhet av aloevera vid eksem/psoriasis men har sett före och efterbilder där det används mot psoriasis med mycket bra effekt. Var inte "reklambilder" utan mer privata bilder.

Svar på tråden Någon som regelbundet dricker aloe vera juice?