• fjällb­lomma
    Äldre 18 Aug 09:40
    1027 visningar
    3 svar
    3
    1027

    Surströmming?

    Hej!

    Ska äta surströmming idag hade jag tänkt, har kollat på slv:s hemsida och pga miljögifter är det okej en gång i månaden att äta det. Vad jag däremot tänkte på är om min lilla Freja kommer att få magknip efteråt. Man blir ju själv lite gasig och uppkörd i magen. Är det någon som ätit surströmming utan att eran bebis fått ont i magen. Vill ju inte att hon ska lida för att jag ska äta något som jag verkligen längtar efter. Funderar på att ge henne bröstmjölk som jag frusit ner istället. Är det dumt? Eller kanske hon rent av kan äta som vanligt av min mjölk. Känns lite svårt att ej äta typ lök till strömmingen..
    Suck vilka problem jag skapar mig ibland..
    Om någon har en tanke får ni gärna svara! Ha en bra lördag!

  • Svar på tråden Surströmming?
  • Lola Jämtla­nd
    Äldre 18 Aug 09:42
    #1

    Alla barn reagerar på olika saker.


    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Myspys­77
    Äldre 18 Aug 10:11
    #2

    Jag åt surströmming med lök (rödlök-lite mildare)när jag ammade utan att dottern fick några som helst problem. I för sig så har jag aldrig märkt av något som påverkade henne eftersom hon i princip aldrig hade ont i magen. Men som Lolo Jämtland sa så reagerar alla barn olika.

  • Äldre 18 Aug 10:33
    #3

    Funderar också över detta med surströmmingen. Tänkte att mjölken kanske smakar jätteilla efteråt... svårt, men har nog svårt att låta bli ändå. Ska nog testa och se...

Svar på tråden Surströmming?