• Luxor

Vilken spjälsäng?

Vilken spjälsäng skulle du rekommendera och varför?
    Är det nödvändigt med höj/sänkbar långsida?

• Svar på tråden Vilken spjälsäng?
  • Blå Flygare

Inte nödvändigt, men jag är glad att jag slipper stå på huvudet när jag bäddar sängen. Plus att det tog nästan ett år innan hon reste sig upp i sängen, så innan dess var det mycket skönt att kunna sänka sidan innan man tog upp (eller la ner) henne.

Men kolla HUR man sänker sidan i så fall. Det ska vara säkert, men samtidigat lätt. På vår kan man inte göra med bara en hand, men så länge man tar ner varje gång innan man plockar upp så är den ju nerer sen när man kommer med bebbe i hand.

• Luxor

Vi hade tänkt att köpa IKEAs Gulliver, men eftersom den verkar vara så svår att få tag på får man kanske ta någon annan. Någon som har tips på vilken?

• S168

Hej,
    Jag kan tippsa om att ha en med sänkbar sida. Vi har det inte idag och det är ganska jobbigt med alla lyft och ibland vill ju tjejen gosa lite när hon ska sova och då får man stå rejält böjd.

• Luxor

Är det någon som vet när man kan köpa en Gulliver på IKEA?
    Kommer de in mer snart?

• nattugglan5

Jag har beställt en Hensvik från IKEA. Den tycker jag verkar bra eftersom man kan förutom att ändra ligghöjden ta bort ena långsidan och sätta dit en annan del så när barnet är äldre så kan h*n själv gå ur/i sängen. Så man kan anväda spjälsängen väldigt länge! Var på IKEA i lördags och då sa dom att deras vita spjälsängar var bristvara i hela världen och att det var svårt att få tag i. Vill man vara säker på att få en så kan man ju beställa en på nätet. Jag beställde en i morse och frakten blev 95:- och den kommer levereras v. 37

Smidigt tycker jag!

• speciers

Nattugglan5: När har du BF? Jag beställde min Hensvik för jättelängesen och beräknad leverans var nu i veckan, men istället för en säng fick jag ett brev där det stod att leveransdatumet är framflyttat till 17/9.
    Själv har jag BF 4/10, så vi får hoppas att sängen hinner komma innan dess...

• nattugglan5

Oj då... jag har bf 3 dec så det är bara att hoppas att man får den till dess! Ja tycker man ska få någon slags kompensation om dom inte kan hålla sitt leveransdatum... Men det är väl inte att tänka på när det gäller IKEA.

• Marcupilami

Vi hade ikeas vita Gulliver

dator heter det. datOR...
  • time

Vi ska köpa Nikolai spjälsäng på JYSK var inne där igår och kollade om den fanns kvar i sortimentet och det gjorde den. den hade varit borta ett tag eftersom den hade en del brister men nu är den tillbaka igen och stadigare än någonsin. ett bra pris med 650. samma bäddmått som ikeas spjälsängar. ska oxå köpa skötbordet i samma serie på JYSK.

♥ gravid v. 24 - beräknat 7 dec ♥
  • time

både spjälsängen och skötbordet är testat och godkänt :) så man kan lita fullt ut att det är bra saker man köper

♥ gravid v. 24 - beräknat 7 dec ♥
  • NinaBosna

Jag köpte en LEKSVIK spjälsägn i massivt trä 995kr på IKEA. Sängbotten kan monteras i två olika höjdlägen. Den tycker jag är jätte fin.

• trollet83

time: Vi tittade idag på jysk o här hade de då ingen spjälsäng iaf..bara resesängarna..så vi åkte till babyproffsen o beställde en säng därifrån istället..

• gemelli

Vi ska ha en sebra säng. En spjäl och växarsäng i ett.

Den är ganska dyr, men om man ändå köper 1-3 sängar under tiden 0-7 år så blir det inte så mkt dyrare inte för oss i alla fall

Bild finns i galleriet, för den nyfikna

En liten Vide i magen enligt ul
  • Solstråle 84

Vi har köpt en Brio moon lux, jättefin och stabil!
    Bild finns i galleriet.

• Gammy

Solstråle 84 skrev 2007-08-23 13:59:21 följande:

Vi har köpt en Brio moon lux, jättefin och stabil! Bild finns i galleriet.
    den är jag också inne på tycker den är jättefin!
  • mallte

Har en Brio Moon Lux från 99 så den har inte sänkbar sida som de nya, kollade på den nya men tyckte att den sänkbara sidan kändes så rackig, eftersom min son bara var 8 månader när han klättrade ur sängen så känns de som att den helt enkelt var för ostabil med sänkbar sida. Så nu får min stackars man sprutmåla gamla Brio
     Moon Lux i samma färg som den ny istället

Svar på tråden Vilken spjälsäng?