• pinguine

Tar spjälsängarna på IKEA slut ofta och brukar det dröja innan de får in nya?

Har varit inne på IKEA:s hemsida och har sett på lagerstatus (Kungens kurva och Barkaby) sedan över en månad tillbaka att spjälsängen Gulliver inte finns på lager. Inte heller vissa andra av deras spjälsängar.
    Nu har jag inte BF förrän runt den 14:e/15:e mars nästa år men vi planerar att köpa sängen i sjunde månaden någon gång före nyår.

Är det någon som vet om spjälsängarna (Gulliver) på IKEA ofta tar slut på lager och om det brukar ta väldigt lång tid innan de får in nytt? Vill veta om det är för sent att planera att köpa sängen i slutet av sjunde månaden ifall att den är slut på lagret då.

• Svar på tråden Tar spjälsängarna på IKEA slut ofta och brukar det dröja innan de får in nya?
  • Stella07

vet att en i meddlemsgrupp (storken som kommer i dec(del2) )sa just det oxå och det skulle tydligen dröja med just den för det var nåot fel på målarfärgen(tror jag) den var tydligen slut i hela sverige

• Stella07

detta var det hon skrev.....

Var in på IKEA idag och hörde mig för när dem ska få in Gulliver-spjälsäng igen på lagret men fick då till svar att alla vita spjälsängar är tillbakadragna då det är nå fel med lacken. Så tills dem löst det problemet är det leveransstopp på alla vita spjälsängar på alla IKEA i hela landet....
  • pinguine

Ok, tack för svaret. Hoppas att de hinner få in nya innan årets slut iallafall. Har bestämt oss för Gulliver i första hand och Hensvik i andra hand. Gillar IKEA:s priser på spjälsängarna. Babyland känns lite för dyrt och sambon vill inte köpa begagnat trots våran begränsade ekonomi.

• FrökenBokmal
    pinguine skrev 2007-08-18 17:05:24 följande:
    Ok, tack för svaret. Hoppas att de hinner få in nya innan årets slut iallafall. Har bestämt oss för Gulliver i första hand och Hensvik i andra hand. Gillar IKEA:s priser på spjälsängarna. Babyland känns lite för dyrt och sambon vill inte köpa begagnat trots våran begränsade ekonomi.
    Gulliver fick finfina betyg i olika tester sade min svärmor!
  • pinguine

Det låter ju bra ! Bara de ordnar felet med lacken så. Tycker att det är bra att de har ändrat lite på sängarna så att den ena långsidan är nerfällbart och att de nu är lite större än förrut.

• FrökenBokmal

Absolut! Det är bra att det blir en bra färg... särskilt med alla grejer man hör om blyfärg på leksaker mm.

Jag tror också att sängarna nu är mer av standardstorlek än tidigare...

• Billabong

Ja, sängarna kom i nytt utförande och ny (standard)storlek i slutet av maj och det har helt enkelt varit en del "inkörningsproblem" som jag förstått det i tillverkningen... Det jag läst i de många tidigare trådarna om detta (många har varit stressade/irriterade) under sommaren är att sängen ska komma in igen under vecka 34 - nästa vecka. Men, det kan ju ha blivit försenat. Så länge som till mars ska det väl däremot inte rimligen inte behöva ta att fixa!!!

• Stella07

jag köpte en gulliver beg. för 150 kr, kanon fin och de bodde jättenära oss, så vi slog till!

• Malinski79

Ja du TS: jag har istort sett väntat på sängarna sen i slutet av maj De va då de skulle komma igång med de "nya" sängarna.. Har BF 21/9 och VILL ha sängen innan dess... Men de slutade med att jag va ut på IKEA:s hemsida och beställde sängen ONLINE,å då fick vi till svar att den prel. kommer v 34 d.v.s. veckan som kommer...Men det är ingen störra förhoppning jag har att den kommer..Men detta gäller iofs Hensvik,en kompis till mig beställde Gulliver å fick prel. v 35!! Så jag kan ju återkomma

Men innan nyår BORDE de verkligen ha fått igång allt!

• Kristin24

Ring och hör med dom om de har någon inne, för de lägger ut att det inte finns några om det är mindre än 5 st på lager.
    Så var det när vi köpte dotterns säng Hemnes, ringde o kollade om de hade på lager o det fanns 2st...så vi åkte in o köpte den dagen efter.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Tar spjälsängarna på IKEA slut ofta och brukar det dröja innan de får in nya?