• buffe

Baby Shower....

Någon som planerar en sådan?
    Tycker det verkar kanon att fira bebisen innan den kommit ut!!

Sen se lite vad man får för presenter & slipper köpa skälv. hahaah...

När har man den isf?
    Kan man bjuda på vad som helst?

Kör hårt alla tjejer....

• Svar på tråden Baby Shower....
  • karmasus

hmm.. är det inte ens vänner som ordnar en babyshower - inte du själv? Fast jag vet inte säkert...

• buffe

nej det är den som är gravid.... eller tänker du på möhippan?
    Den ska juh kompisarna fixa så att säga!!

• thessires

Jag hade Baby shower i lördags och bjöd ca 10 av mina vänner. Jag bjöd på god mat, tårta och vin och drinkar till de som inte var gravida (själv får man hålla tillgodo med mineralvatten ett tag till)

Det är ett superbra tillfälle att samla alla kompisar innan förlossningen (dröjer väl ett tag till det blir av nästa gång..)och att bara umgås, mysa och ha det trevligt ihop. Och att prata BEBISAR!!! Det är kul att bli bortskämd, det förtjänar man när man är gravid. Och precis som du säger fira graviditeten och bebisen. I mitt galleri kan du se vilka finfina presenter jag fick..

Hoppas du hittar ett bra sätt att få din Baby Shower lyckad!!

• Beautyflie

Har aldrig hört talas om någon i Sverige som haft BabyShower. För mig känns det lite amerikaniserat? (Och därmed ingen kritik till de som väljer att göra det!)

• MiAmor

Jag hade babyshower hos min sambos familj i bolivia. Vi beställde chokladbitar i form av nappflaskor och små bebisänglar i rosa och blått. Det var superfina o uppskattade av gästerna

• karmasus

Nä, det är oftaast någon annan som håller i Babyshower tex syster, mamma, god vän.

en traditionell, amerikansk babyshower:

Syster, mamma, vän eller arbetskompis. Det spelar ingen roll, men någon annan än den blivande mamman ska hålla i trådarna för festen. Värdinnan stämmer av så att maten och temat faller henne i smaken.
    En traditionell babyshower hålls en till två månader innan förlossningen.
    En babyshower kräver en tårta. Det är även tradition att värdinnan ger en liten present till gästerna när de går, som tack för att de kom.
    Den som ordnar festen står för konstnaderna, inte den blivande mamman. Ett tips är att flera vänner går samman och delar på kalaset.
    Traditionellt bjuds 5-25 gäster, fråga den blivande mamman hur många hon vill bjuda. Skicka ut inbjudningarna cirka 3 veckor innan festen.

buffe skrev 2007-08-18 17:59:50 följande:
    nej det är den som är gravid.... eller tänker du på möhippan?Den ska juh kompisarna fixa så att säga!!
Svar på tråden Baby Shower....