Inlägg från: Tutilure |Visa alla inlägg
  • Tutilure

VAR hittar jag regnkläder i strl 68/74?

Jag har aldrig sett regnställ i så små storlekar.
    Och jag har letat! Strl 80 är det minsta jag har hittat.
    Men det gör inget om de är lite stora, de brukar funka ändå.
    På dagis sa de att det bara var bra om de var lite stora, för de kunde barnen ha de ovanpå overallerna i höst/vinter (om det skulle behövas).

När det gäller overaller så vet jag att Po.p har i rejäla overaller i ganska små storlekar, men de är dyra, som du själv säger.
    Men ni kanske kan hitta begagnat? Eller ni kanske har någon farmor/mormor som kan hjälpa till?

Mina pojkar farmor är en ständig leverantör av kläder, hur bra som helst! Glad
    Jag hade iaf Reima till min son förra året och kommer att ha det till båda mina pojkar i år.

Den 25/8 sticker vi!! (Vill du komma in på min sida så säg till så fixar jag det!)
  • Tutilure

Kom på att du kan ju alltid kolla på Babyland/Babyproffsen/Barnens hus efter regnkläder. De har ofta ganska bra utbud, iaf här i Uppsala.
    Men då är det oftast märkesgrejer och därför rätt så dyrt.

Den 25/8 sticker vi!! (Vill du komma in på min sida så säg till så fixar jag det!)
  • Tutilure
    sigana skrev 2007-08-18 23:21:29 följande:
    Men hur ska de kunna gå i strl 80? De kommer ju att snubbla sig fram.. Fattar inte varför de inte finns i mindre storlek, SÅ unika kan väl inte våra grabbar vara?!Tycker att märkesoverallerna är himla dyra även som begagnade... Kan tänka mig att köpa lite dyrare plagg nästa vinter, men i år känns det onödigt, de kommer ju antagligen inte att vara ute lika mycket i vinter som ett lite äldre barn. Tror jag iaf
    Det är ju mudd i regnbyxorna, så de sitter rätt så bra ändå. Glad
    Min son hade strl 80/86 när han började på dagis oh då letade jag efter regnkläder, men hittade bara i strl 92. Det gick bra det med. Jag drog upp byxbenen på honom (blev lite bylsigt, men det är ju så tunt tyg så det spelade ingen roll) och korsade hängslena bakom ryggen på honom. Skrattande
  • Tutilure
    sigana skrev 2007-08-18 23:32:30 följande:
    Det låter ju lovande! Då kanske vi kan få det att funka ändå!Tack för tipset om Bamse regnställen, ska genast kolla upp dem!Vad tror ni om vinteroverallerna då? Kan strl 80 funka till ett par killar som bara är ca 74 cm i vinter? De har himla korta ben... och är ganska tunna ca 8,5 kg...
    Om jag vore du så skulle jag absolut köpa strl 80 i overaller. Då kan de ha dem hela vintern.
    Jag kör med en storlek större på overaller och jackor, då räcker de längre
    . Och det gör ju inget om det är lite stort i början.
Svar på tråden VAR hittar jag regnkläder i strl 68/74?