• Anonym

I vilken vecka ska man unika att åka karusell?

Är i vecka 4, och hade planerat att gå på grönan om en vecka med en kompis. (vi hade planerat det i ett par veckor)

men i vilken vecka bör man undvika att inte åka?

• Svar på tråden I vilken vecka ska man unika att åka karusell?
  • idacathrine

Jag vet inte vad man "bör" men jag skulle inte ha åkt.

• anna ruffs

jag va på grönan i v 8 och åkte ingenting.. tyckte inte det var värt att chansa, särskillt inte så tidigt då fortfarande vadomhelst kan hända. vet inte om det finns nån gräns men det står ju att man ska undvika karuseller och sånt när man är gravid..

• Anonym

Du bör nog undvika det överhuvudtaget. gravida ska inte åka +plus att de inte får. Hade en kompis som blev tillsagd på Grönan av en personal, men då var hon ju iofs inte ens gravid.

• MajaLinnéa

Det brukar stå "varningsskyltar" bredvid karuseller, t.ex att man inte bör åka om man är gravid, har nack- eller ryggbesvär eller epilepsi.

Men du kan ju alltid ringa barnmorksemottagningen och fråga en barnmorska där!

• Anonym

De karuseller m.m med varningsskylt för gravida ska man undvika HELA graviditeten, för de kan göra att man få hårda slag i magen. Så undvik alla de där det står att gravida inte ska åka, har själv frågat personalen och förbudet gäller HELA graviditeten , för barnets bästa.

• Novus

När jag var på Gröna Lund sa de att man inte skulle åka något som gravid pga g-krafterna som kroppen utsätts för

• Anonym

Förbudet gäller HELA graviditeten så åk inte de med varningsskylt utan håll dig till de andra istället.

• Anonym

Ok! tack för svar allihopa! då får man komma på en ursäkt på att man inte kan gå! hehe, kanske kan säga om vi kan gå på något musseum istället!

Svar på tråden I vilken vecka ska man unika att åka karusell?