Inlägg från: MariaSessan |Visa alla inlägg
  • MariaSessan

Snälla vänta..

la familja skrev 2007-08-19 15:12:13 följande:
    [citat]
    Jag blir bara så arg när jag sitter här inne på familjeliv och hör hur många mellan åldrarna 16-22 år pratar om att skaffa planerade barn, köpa ett stort hus och snart tänker det gifa sig. Lunga Er med alla planer ni hinner vi är unga.

Jag var 17 när jag träffade min man, 19 när jag blev planerat gravid, samma månad jag skulle föda köpte vi vårat hus, jag var 20 när min underbara son äntligen kom till oss, vi gifte oss när jag var 21, förklara för mej hur det kan vara fel...

• MariaSessan

la familja skrev 2007-08-19 15:12:13 följande:
    [citat]
    Visst är vi alla olika på många sätt, det respekterar jag, men att skaffa två barn innom loppet av 2 år är inte bra för barnen. Det leder till att barnen blir "jobbiga" som man säger. Spelar heller ingen roll hur gamla föräldrarna är, men äldre människor brukar inte skaffa barn så tätt. Det är inte barnens fel att det bli "jobbiga" som omgivningen tycker det är vårat ansvar (föräldrarnas) att se till att man tar sig tid alla barn man skaffar. Annars blir det "jobbiga".

Och vem är du att säga att det inte är bra för barnen om man skaffar 2 inom loppet av 2 år? Är det dina egna slutsatser eller har du belägg för dina egna absurda slutsatser?

Tvillingar då? Är det inte bra för dom heller, de föds ju två inom loppet av 2 år eller hur?

• MariaSessan
    123321 skrev 2007-08-22 15:35:56 följande:
    Jo, men jag tycker ändå att det en liten skillnad faktiskt! För tvillingar, då är ju barnen födda samtidigt och har en " connection" till varandra..och är vana vid varandra enda från början om du förstår vad jag menar?Syskon är ändå lite annorlunda enligt mig för då kommer en annan liten människa in i bilden senare...
    Jo, men i fråga om det är jobbigare eller inte så är det nog jobbigare med två på en gång..
Svar på tråden Snälla vänta..