• Maddiz20

Du som blev igångsatt INNAN bf?

Hur lyckades du få en igångsättning innan bf? Jag ska träffa en läkare 5 september. Där ska vi diskutera igenom hur allt ska gå till. Läkaren har redan satt en övre gräns på v 40+0 kommer min lilla Tindra inte innan det så blir jag igångsatt. Men jag vill ha en igångsättning v 38+0 (För läkaren sa att de nämligen inte gör några igångsättningar INNAN v 38+0)Jag har nämligen träffat samma läkare när jag var runt v 20. Detta är min andra graviditet, min första blev jag igångsatt v 41+5 för att jag hade för lite fostervatten osv. Denna graviditet har jag alldeless för mycket övervikt och jävligt mycket mer problem med foglossning, jag är ensamstående och har redan ett barn. jag ska ha med mig min syster på förlossningen, MEN jag och de runt mig MÅSTE ha planering!! Hur ska jag få läkaren att förstå det och framförallt, eftersom att min förra förlossning gick väldigt fort men bra även med igångsättning för att min bebis inte mådde bra så måste de väl också ha förståelse nu? Hade min lilla plutt stannat ett tag till (typ ett par dar) så hade han nog dött för de kund inte fånga hans andningsrörelser osv. Men hur gjorde du? Måste jag rullan rint på golvet, som en köttbulle. Skrika och gråta?

• Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?
  • Maddiz20

puff puff puff segt och svara?

• Maddiz20

ser att det är många olika upplevelser här. Givetvis så fattar väl jag också att det ska vara för barnets bästa. Men ni som skriver om planering? Ja va helt ensamstående till ett barn på snart 1.5 år, ha sjukt ont i kroppen vaje dag, ha människor som inte bara kan hoppa in och hjälpa till utan planering äväen om de skulle vilja. Då är det väl inte så konstigt att jag vill bli igångsatt? Alltså ha ett datum? Men ni som faktiskt skriver nedlåtande kan ju inte ha varit i samma sitts som jag är i, för då skulle ni aldrig komma med dessa heltokiga komentarer!!! *grr*

• Maddiz20

steffisen: Jag fick igångsättning 16 oktober v 37+6 om allt är förlossningsklart. partade med en överläkare. så stå på dig. Det är föresten inte bm du ska prata med, be och få prata med en förlossnings LÄKARE de är de som tar besluten. lycka till!

• Maddiz20

det vet jag faktiskt inte riktigt :/ men vad jag fattar det som så har det inte så mycket med tappen att göra. men hon får inte vara vid mina lungor o sväva så att säga. när jag var hos min bm v 32+6 så var Tindra r/ru och det sa hon va ett gott tecken då det inte är lika vanligt att det fixerar sig med andra barnet

• Maddiz20

nej men jag menar fosterdelen var Huvud och de andra tecken hon skrev var rörligt/ruckbart
    Överläkaren där jag bor sa att det inte spelade så stor roll egentligen vad gäller tappen. Men det får inte endast vara rörligt då navelsträngen kan hamna runt halsen.

• Maddiz20

Men oj så olika. vad jag har förstått det som så mjukar man upp tappen genom att ge prostalginer, när man sedan har mjukat upp tappen på detta vis så ger man dropp? är jag helt ute i det blå nu eller? för när jag blev igångsatt med Hugo så hann jag bara få en prostalgindos och 2 timmar efter så började jag få mensvärk och 2 timmarsenare ettablerade värkar. och då ska jag tilläggA ATT JAG HADE 3 CM KVAR AV TAPPEN OCH DEN VAR RENT UT SAGT OMOGEN. jAG AHADE ALLTSÅ GÅTT 11 DAGAR ÖVER TIDEN OCH DET VISADE SIG ATT DE INTE KUNDE FÅNGA MIN SONS ANDNINGSRÖRELSER MED CTG:N OCH JAG HADE INGET FOSTERVATTEN KVAR.

Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?