Inlägg från: Psychobilly |Visa alla inlägg
  • Psychobilly

Du som blev igångsatt INNAN bf?

som någon skrev. Barnet mår inte alltid bäst av att vara i magen. En normal förlossning startar v 38-42 och då är bebisen redo att komma ut utan problem.
    Tycker absolut du ska kämpa för igångsättning.

• Psychobilly
    Steffisen skrev 2007-09-11 07:40:09 följande:
    Jag é vecka 38 nu och har haft regelbundna sammandrgnigar i 1 vecka nu men dom avtar alltid efter tag då de e ca 3min mellen dom. Har inte sovit ordentligt på flera veckor nu utan bara slummrat till lite.Va inne förra tisdagen då hade jag öppnat mig 2 cm.Orkar verkligen inte mer nu för jag mår så dåligt, ska till BM idag. Kan jag be om en igångsättnig tror ni??
    Om du känner dig så trött och att du inte orkar mer så tycker jag absolut du ska be om igångsättning. Tanken är ju att man ska orka med en förlossning. Och om två veckor kanske du är ehlt slut och inte klarar mer, och då är det trist att behöva gå igenom ett KS bara för att du helt enkelt inte har mer kraft i kroppen
  • Psychobilly

kommer antagligen bli igångsatt 37+0 pga förlossningsrädsla, depression och foglossning.
    Har inte sovit på flera veckor och jag känner hur mina krafter bara rinner iväg...är rädd hur jag ska orka med fyra veckor till med all den här skiten.
    är i alla fall glad att bli beviljad igångsättning och löfte om KS om jag känner att jag inte fixar en vaginal förlossning.

• Psychobilly

mamma me tre skrev 2007-09-15 01:16:40 följande:

v 38+4  blev jag igångsatt....
    vad blev du igångsatt för?
  • Psychobilly
    rply skrev 2007-09-15 20:27:39 följande:
    Ingen som fått blivit snittad innan bf? alltså 2 veckor innan BF??
    Om jag väljer snitt i stället för igångsättning, har ju fortfarande inte bestämt mig, så kommer det bli mellan 10-14 dagar innan bf. Så gör dem alltid i malmö i alla fall. Mår jag för dåligt kommer det antagligen bli ännu tidigare.
  • Psychobilly

i morgon ska jag ringa till min bm och gråta igen. Har haft så ont i ryggen hela helgen, har bara legat och gråtit. Sjunker längre ner i min depression och jag orkar inget mer.
    just nu hoppas jag på snitt eller igångsättning 36+0. jag kommer inte orkar mer.

• Psychobilly
    Inåå skrev 2007-09-16 14:07:14 följande:
    Psychobilly: Usch låter jobbigt, går du hos nån aurora eller liknande eller går du bara hos vanliga bm. Själv ska jag till aurora bm på tisdag för första ggn. Hoppas verkligen att det mötet går bra för här där jag bor så snittar man väldigt ogärna, så det är nästintill omöjligt att få här, så jag hoppas då på en igångsättning som sista utväg. Vad gör att du har svårt att välja vilket alternativ du vill ha?
    Jag ska börja hos aurora bm. Dem är bara så sega här. tar evigheter innan man får tid. tanken var att dem skulle ringt förra veckan, men jag har fortfarande inte hört av dem. Har dock pratat med en förlossningsläkare, också har jag min psykolog.
    anledningen till att jag tvekan om igångsättning är att jag blev utsatt för en väldtäkt fr 1,5 år sen. Klarar knapt av en gynundersökning utan att skrika. så det är svårt att se mig själv föda barn...
  • Psychobilly
    Inåå skrev 2007-09-16 14:20:17 följande:
    Ja, det förstår jag verkligen då. Hade nog i ditt fall valt snitt då så man slipper så mkt undersökningar som möjligt.Hoppas verkligen att du får hjälp så du orkar igenom både graviditeten och förlossningen för du behöver ju ha krafter kvar till sen också för det är ju då det verkligen börjar med barn & familj, ny rutiner osv. Då vill man ju inte känna sig helt nedbruten både fysiskt och psykiskt.Massa styrke kramar!!
    ja jag blir ju utan tjat beviljad snitt. men jag drömmer fortfarande om den där perfekta förlossningen. Hör hur mina systrar pratar minnen från deras och jag vill också kunna göra det.
    Men som sagt, jag måste ju må bra även psykist när lillen väl kommer. Jag ska orka vara mamma direkt liksom.
    tack så mycket för styrkekramarna. det betyder mycket att folk bryr sig och inte bara tycker man är gnällig..
    hur kommer det sig att du vill ha snitt eller igångsättning?
  • Psychobilly
    zasata skrev 2007-09-16 15:24:33 följande:
    jag blev ingågsatt 35+6 eller 37+0 med hinnesvepning då min tap pvar mjuk och jag hade öppnat mig lite. men jag tjatade, åkte in akut fick ligga på special bb innan gå till psykolog prata med läkaren varje dag i 5dagar. sen fick jag en hinnesveppning, och skulle inte den funkat skulle dom tagit hinnorna i v38+0
    Varför blev du igångsatt om jag får fråga? Var det pga ditt måeende?
  • Psychobilly

Vad skönt att dem tog dig på allvar i alla fall. Var det en jobbig förlossning?

Svar på tråden Du som blev igångsatt INNAN bf?