• Jumjum84

Sånger till bröllop

Hej hej.
    Tänkte höra om ni har några tips på vad man kan ha för låtar i kyrkan på bröllopet? Det ska vara sånger som endast behöver kompas med gitarr och som en kille kan sjunga (han kan sjunga både tjej-och killåtar).
    Tacksam för svar.

Kram från en decemberbrud

• Svar på tråden Sånger till bröllop
  • HelenaC78

Det beror ju på vad du/ni tycker om? Ska det vara på svenska eller engelska? Har ni ingen "egen" låt?

• fragmina

Jag har precis köpt Sonja Aldéns cd och där finns det en låt som heter "du är allt",en duett med Shirley Clamp, den är kanonfin och skulle passa perfekt att sjunga på ett bröllop!!!!

• SeTa

"Endless love" är väl underbart fin?
    Fast kanske inte så lätt att sjunga själv..

• MrsMia

av längtan till dig är jättevacker och stämningsfull...

• MariaK

Hej jum jum
    Jag hade en kompis som hade Agnes låt Right hear Right Now!!!! O den var helt underbar
    Lycka till med bröllopsplanerna!!!!!!
    Kram Maria

• Jumjum84

Hej. tack för alla svar.
    Jo, vi har en egen låt.. men den passar inte riktigt. Går bra med både svenska och engelska, kanske en av varje?
    "Du är allt" är jättefin och absolut ett tänkvärt förslag. Tack för det.
    "Endless love" är kanonfin, men kan bli lite svår för honom att sjunga själv.
    "Av längtan till dig" är kanonfin men min blivande make tycker tyvärr inte om den.
    "För din skull" har jag aldrig hört.. någon som vet vart man kan lyssna på den??
    Hej Maria! "Right here right now" var med ett bra förslag. Ska höra vad sambon tycker med ju Han måste ju också få säga till om något hehe.
    Några mer tips??

• HelenaC78

We belong together från filmen La Bamba tycker jag e superfin!
    From this moment har jag sjungt på ett bröllop och även en låt som The real group har gjort (och just nu kan jag inte komma på vad den heter.. det står helt still)
    När vi gifter oss (om och när det nu blir) så ska vi ha Your song (Elton John). Det är liksom "våran" låt men tycker ändå att det är en bra bröllops låt!
    Hoppas ni kommer överens om någon/några bra låtar! Lycka till!Kram Helena

• Dumdidum

Vi hade bl a "Groovy kind of love", från Phil Collins. Inte ett öga var torrt.

• Clever LG

Vi ska under akten ha:

" utan dina andetag" Kent
    "För kärleks skull"

Sedan på festen ska vår trubadur sjunga: nothing else matthers och några fler som vi inte har kommit på ännu!

Svar på tråden Sånger till bröllop