• Sanela

Stora problem med myom!

Hej
    En sån här träd har jag längtat efter. Är gravid i vecka 13. Jag har läge vetat om mina myom, men har inga problem med dem förutom då jag är gravid. Vilket jag har varit 3 gånger, men fått missfall alla gånger. Dock inte beroende på myomen säger läkarna, utan otur.

Så denna graviditet är full av ångest och oro. Är SSK 50 % på grund av myomen som gör att jag får mycket sammandragningar och en mycket olustig tryckkänsla i magen. Är det någon som känner igen detta, det känns som om ?allt? i magen ska trilla ut, VÄLDIGT otrevligt. Hela magen är även väldigt öm. Det gör ont då jag ställer mig upp eller böjer mig.

Förra graviditeten slutade i missfall då barnet var missbildat. På måndag ska jag på UL. Känner mig LIVRÄDD för att det ska vara något fel. Hoppas innerligt att trycket i magen beror på myomen och inte på ett begynnande missfall.

Ville bara skriva av mig lite

Sanela

• Sanela

ÅSA MG - tack för de orden Det värmde. Skönt att du mår lite bättre o inte har så ont.

Kram

• Sanela

Hej

Jag är i vecka 14. Mitt UL i måndags gick bra. Pyret rörde sig för fullt. Läkaren såg endast ett myom på 3x4 cm. Den läkaren jag var hos i vecka 7 sa att hon knde känna flera stycken. Förra graviditeten var det största myomet ca 10 cm. Men jag hoppas att han har rätt. Ska tillbaka om 5 veckor.

Jag har tyvärr haft en dålig dag idag, mycket värk och sammandragningar. Jag jobbade idag och det kändes inte bra. Jobbar som personlig assistent. Idag var det (förrutom de vanliga lyften) duchdag och städdag - inte bra för min mage.

Jag jobbar bara 50 % men arbetsdagen är ändå 7 timmar. så nu ikväll har jag bara legat i soffan. Min läkare på MVC ville sjuksskriva mig på heltid, men jag har inte tyckt att det behövs, men nu har jag ändrat mig. Ska ringa och prata med BM i morgon.

Sanela

• Sanela

HEj

Ja det var skönt att allt var bra. Idag har jag pratat med BM och vi kom överens om att jag ska vara helt sjukskriven från och med i morgon. Hon ske prata med läkaren. Känns så skönt. Har haft ganska ont i dag. Tur att barnen har varit på dagis. Vi har två små underverk som vi adopterade när de var 3 och 7 månader gamla. Nu är de 4½ och 2½ så det gäller att passa på att vila när de är på dagis annars är det svårt.

Ha det så bra med era magar.

Sanela

Svar på tråden Stora problem med myom!