• Kate Lynn

Stora problem med myom!

Hej!

Här är en till som precis fått reda på att ett myom växer och frodas på bakväggen av livmodern (är i v 14). Vad skönt att höra fler ärligt talat, jag blev ganska äcklad (för att inte tala om förvånad-vad tusan är ett myom??) av att se det på nupp-ultraljudet. Men jag har en fråga till er: vet ni om man kan blöda av ett myom när det växer? Hon som gjorde ul påstod det, men jag fick inget förtroende för henne alls  så jag litar inte riktigt på vad hon sa. Har ni hört talas om det?  Om inte så tänker jag avskriva det!!  Tack för hjälpen.

• Kate Lynn

Allis-

Jag tyckte du sammanfattade läget rätt bra-man vet nog inte så mycket Man verkar både kunna ha stora problem och inga alls helt enkelt!

• Kate Lynn

Hej igen!

Hoppas att ni med myom inte har ont för tillfället och mår riktigt bra! Eller inte får ont mer ska jag väl kanske skriva, men det kanske vore att ta i...

Hur gick ultraljudet, Sanela?

Själv har man pinnat på till vecka 15 och bestämt mig för att inte tänka på det läskiga myomet förrän det gör sig påmint, alternativt jag får se det på rutin-UL. Men tills dess är det en hel månad. Jag återkommer säkert i takt med att det växer.

Ha det så bra alla!

• Kate Lynn

Sanela-vad roligt med UL, men vad jobbigt med jobbet. Bra att du börjar tänka om om sjukskrivningen!

Svar på tråden Stora problem med myom!