• Chlotta

Stora problem med myom!

Här är en till som är glad att hitta er med myom! Är gravid igen efter ett missfall som min läkare misstänker orsakades av ett inåtväxande myom i livmodern. Tog bort det i juni och blev därefter gravid nästan direkt och är nu i vecka 14. Tyvärr kom bulan tillbaka, det upptäcktes vid VUL i vecka 8. Nu avvaktar vi utvecklingen av det hela fram till nästa UL i oktober. Kommer säkert tillbaka och ventilerar med er andra. Hoppas att det går bra även för er.

/Charlotte

• Chlotta

Hej på er,

jo vi är båda jätteglada att det gick så lätt att bli gravid igen. Bägge gångerna jag varit gravid har det hänt i princip på en gång, jag kan inte annat än vara tacksam :)

Går in i vecka 15 idag, känns otrloligt häftigt att ha fått vara med såhär långt. Har börjat känna mig lite piggare även om kvällströttheten sitter i fortfarande och att jag är hungrigare än någonsin på morgonen.

Det är ett skönt stöd att få höra er andra om hur saker har gått bra och hur ni hanterar situationen.

Sen har jag tänkt på hur mycket kroppen "talar om för en" när man är gravid. När jag fick missfall i våras ser jag i backspegeln att jag visste om det långt innan det hände. Något kändes liksom fel, kunde inte sätta fingret på vad det var bara. Ville inte erkänna det för mig själv medan det pågick, men efteråt kom insikten. Denna gång har detvarit helt annorlunda, jag kände från början att nu kommer det att gå bra. Sen har oron funnits där, det är klart, men känslan i magen är helt annorlunda.

Villa 76, hoppas du snart får träffa din lilla!

Svar på tråden Stora problem med myom!