• Isa83

Stora problem med myom!

Hej tjejer!
    Åhh vad skönt att veta att det är flera som har myom som man kan fråga =)
    Är ganska tidigt i min grav V10 men det ser ut som jag är mkt längre gången... Har myomer som har växt ganska mkt och läkaren sa att det är mkt större risk för MF, är livrädd för vad som ska hända . Har försökt att bli gravid i flera år och nu har jag fått reda på att det är myomerna som ställt till det! Ska oxå säga att jag har gått på utredningar osv men inte fått reda på att det skulle vara nån fara...

Ha det gott
    Kram

• Isa83

Åsa MG!

Tack för välkommnandet=)
    Mina sitter på insidan av livmodern men jag har aldrig haft smärtsamma mensturationer, min mens varar i ca 3-4 dagar och är inte speciellt rikliga... Har oxå läst att man kan ha såna problem men inte jag!

Jo jag ska till barnmorskan i veckan så jag kommer nog få läkartid också för man är ju som sagt ganska orolig när de sitter på insidan

Ha det gott
    Kram

• Isa83

Allis!!

Hej,
    Såg att ditt myom satt på insidan av livmodern oxå... Det gör nämligen mitt och det vore intressant att prata med nån likasinnad. Hur går /har det gått för dig? Har de sagt att det mkt större risk för Mf osv till dig?
    Kram

• Isa83

Snax!!

Jo för det låter ju så himla struligt på de två jag har träffat , men det har ju bara vart några minuters prat o inget mer med de läkarna... Men nu får man väl förhoppningsvis en läkarkontakt som följer en.

Känner mig lite lungnare nu efter dina erfarenheter
    Tack för lite lugnande ord!

Kram

Svar på tråden Stora problem med myom!