• snocke

Stora problem med myom!

Ps!
    Ville bara säga att jag är jätte glad för den här tråden! Att man har någon att snacka om det med!
    Kram kram

• snocke

Hallå tjejer!
    Hoppas ni haft en bra helg och att du Åsa har fått vara smärtfri. Själv har jag haft en lågenergi helg! Ibland blir jag totalt slut, vill bara gå och lägga mig, orkar ingenting!
    Tänk nu är det bara tre veckor kvar till mitt snitt. Ni måste hålla tummarna, jag är väl först ut...
    Imorgon ska jag till öron med lilleman och sen blir det en runda på stan, kolla in höstkollektionen. Tänk när man kan handla normalt igen!
    Ha en bra dag!

• snocke

Hej!
    Idag börjar jag med att säga USCH! Jag är trött på detta obehag av myomet. Det sparkar neråt hela tiden och det känns som om allt ska trilla ut. Jag vill barra att tiden ska gå så jag kan bli "normal" Imorgon är det träff med kuratorn och nästa vecka ska jag till BM, läkaren och kuratorn igen. Det börjar närma sig!
    Hoppas ni andra har det bra!

• snocke

Hallå tjejer!

har inte kunnat höra av mig på ett tag pga data haveri, väldigt frustrerande...:)
    Men nu är jag här!
    Var hos kiss-doktorn igår och kollade in myomet som nu är 12 cm i diameter och sitter som en propp, känns lite "äckligt" Nu hoppas vi att allt går som det ska så är det drygt en vecka kvar till förlossning. Man är ju rdd att kroppen ser knutan som ett foster och att det är ett huvud som ligger där nere. Kroppen kan alltså ställa in sig på en "tvilling" förlossning och försöka föda fram myomet. Jag måste erkänna att jag faktiskt är orolig. Får jag värkar måsta jag åka in. Men jag vet ju för f.. inte vad en värk è. Vid min förra förlossning var jag ju fullt öppen och hade värkar med fyra minuters mellanrum utan jag visste om det. Ant. har jag hög smärtgräns och hade nog någon form av psykologisk blockering eftersom jag och BM hade varit oense två dagar tidigare och hon vägrade göra ett UL.
    Nu håller man tummarna!

Hur har ni det med "bulorna" som Snax kallar dom?
    Man kan ju hoppas på en bra helg!

Kram på er!

• snocke

Hejsan!

Välkommen nya myom tjejer! Hoppas allt ska gå bra för oss!
    Åsa vad skönt att det onda lagt sig. Snax, jag förstod att ditt myom satt som mitt ungefär, hur stort var ditt? Jag tycker det känns så overkligt att mitt faktiskt är större än barnets huvud. Det är förresten en pojke till!

Idag hade jag nåt konstigt anfall. Började känna mig darrig i duschen. Snabbade på lite! Blev svettig och fick lägga mig på badrumsgolvet. Lyckades ta på mig lite kläder, fick hälla upp ett glas mjölk och ta ett paket kex. Låg på soffan ett tag sen kändes det bättre. Vad kan det ha varit?

Ha de gott tjejer!

• snocke

Hej!
    Åsa
    Jo, jag misstänkte att det kunde va ett blodsocker fall. Jag hade nog flängt på lite för mycket, ibland glömer man att man är gravid...
    Jag måste säga att jag saknar att kunna va som vanligt. Jag är van vid full rulle vilket är omöjligt nu. Tack jag mår bättre! Ska försöka ta det lite lugnare!

Ha en bra dag, alla!

• snocke

Hej alla!
    Så närmar sig helgen, skönt! fast jag går hemma så ser jag framemot helgen då vi får vara tillsammans alla tre plus magen ;)
    Den här helgen ska vi bara ta det lungt och njuta innan det är dax på onsdag. Jag har bestämt Taccos imorgon kväll och titta på Idol. lördag ska vi gå ut och äta och skämma bort oss lite.

Villa 76
    Är du inne eller du lapar hallonbladste? :)

Ha en underbar helg alla!

Kram Snocke

• snocke

Hej!

Så var det söndag och grå mulet väder!

Villa 76 har du inte kommit igång än...;) Är du inte trött på hallonte? Prova sex, klippa gräs, dammsuga osv
    Ang dittm myom så har läkaren sagt till mig att dom vill planera att ta bort det sen i ett lungt skede. Det är för stor risk under förlossningen med blödningar osv. Det stämmer att det minskar när man slutat amma och att hormonerna är som vanligt. Jag har bestämt att under den operationen ska jag ta min livmoder också. Är helt på det klara med att jag inte ska ha fler barn. Är jag helt koko!
    Kram på er!

• snocke

Hej!

Åsa jag vet att du inter dömmer mig. Men jag är helt övertygad om att jag inte ska ha fler barn. Jag är 38 år och två barn är precis lagon, för oss! Den här graviditeten har varit en lång resa med problem med myomet, fostervattensprov osv. Jag har också fått bearbeta min förra förlossning som blev så akut och alla tankar kring det har kommit upp i samband med diskussitionerna kring den här förlossningen. Jag kommer inte att skaffa fler barn. Jag är jätte glad och nöjd! Tar man bort livmodern slipper man det här med menstration, pp-piller, risk för cancer osv. Det var faktiskt BM och läkaren som förde det på tal. Jag har också hört att det ska vara en ganska enkel OP men dom måste ju öppna upp. Nåja, det får vi ta då!
    Idag ska jag till kuratorn och peppas lite och imorgon är det dax för inskrivning. Jag sov dåligt i natt och det blir väl värre, man har nerverna lite utanpå!
    Ha en bra dag alla!

Kram kram

• snocke

Hej hej!

Jaha, då var det dax imorgon! Har precis sagt hej då till min lilla prins som får va hos farmor några dagar. Känns hämskt att lämna honom. Jag är väl hel knäpp men jag är så rädd att något ska hända mig och att jag aldrig ska få se honom igen.

Har varit på inskrivning idag och fått all möjlig information och tagit en massa prover. Ikväll ska jag tvätta mig med en speciell svamp, likaså imorgon bitti. 7.30 ska vi vara på plats och 11.20 är det dax för det lilla livet att komma till världen. Nu får ni lova att ni håller tummarna!

Hoppas allt är bra med er andra och att ni får hålla er smärtfria med era myom!

Jag hör av mig så snart allt landat!

Kram kram

• snocke

Hej tjejer!

Så, nu är han här! Vår son Ville föddes 071003 13.13 vägde 3000 och var 47.5 lång rätt bra för att vara 1 mån för tidigt!
    Allt gick bra och vi är hemma!
    Han hade lite problem med andningen första dygnet och fick ligga på NEO med fantastisk personal och otroliga kunskaper reade han sig och vi fick komma till BB dagen efter. Snittet gick också bra men jag var rädd innan, skönt att det är gjort. Läkaren såg ett myom på 11 gånger 13 cm och det hade aldrig gått att föda normalt.
    Hur har ni det alla? Någon mer som är på G? Jag har tänkt på er och håller tummarna för att allt ska gå bra.
    Kram kram

Ps ska försöka lägga över en bild på min sida

• snocke

Hej igen!

ja, man märkte av andningsproblem rätt snart men man gav honom lite tid för att se om han fixade det själv men efter 1 tim tog NOE honom och höll en maska med motstånd framför honom och efter ytterligare en halv timme bestämde dom för att koppla på en mask som kallas SEPAPP där fick han andas i ett motstånd till morgonen, han fick oxå extra syrgas. han fick ligga på ett speciellt bord med värmelampa.

Myomet känner jag inget av och man ska kolla det på gyn efer tre månader plus att dom bestämde att jag skulle träffa läkaren redan på återbeöket man gör hos BM efter 8 veckor. Någon läkare tycker jag ska ta bort det senare och andra inte. Vi får se! Tanken på att ta upp snittet igen lockar inte mig, innan var jag helt inställd på det men nu vet jag inte.
    Annars har jag mått rätt okej. Första dygnen är ju inte så roliga, men det går över!

Hoppas allt är okej med er alla och ha en trevlig helg!

Snocke

• snocke

Puffar lite så tråden inte försvinner!

• snocke

Hallå tjejer!
    Kul att se att ni håller tråden vid liv ;)
    Här har ni en som har fullt upp med två knattar och nytt hus. Var tar tiden vägen? Jag hinner aldrig med nåt känns det som. Nu är snart Ville 6 veckor och växer som han ska, han har gått upp ett kilo, drygt, sen han föddes. Kräker mycket och har ont i sin mage. Vi hade stora problem med hans storebror och has mage. Han fick diagnosen gluten intolerans när han var 14 månader. Ska med ville till barnkiniken på fredag och se vad dom säger. Kanske det beror på att han är född en månad för tidigt. Den 26 ska jag på återbesök med myomet, men det har väl inte hänt så mycket med det än eftersom jag ammar.
    Ha de gott alla

Svar på tråden Stora problem med myom!