Dina favorit-motton eller citat
"Den verkliga upptäcksresan består inte i att söka efter nya vyer, utan att se med nya ögon." (Marcel Proust, 1871-1922)
"Den verkliga upptäcksresan består inte i att söka efter nya vyer, utan att se med nya ögon." (Marcel Proust, 1871-1922)
Livet lever man framlänges, men förstår det baklänges...
"Det är bättre att ångra det man gjort än det man aldrig gjorde" (Jessica 1974-? )
?Fördomen är en enkelriktad gata med stoppförbud för förståndet? - Louis Guilloux
Måste vara tråkig och säga Carpe Diem! Tycker det är så bra och sant.
Tycker inte alls det är tråkigt, utan ett av de bästa mottona man kan ha i stil med: "Lev idag - imorgon kan det vara försent" men det tycker jag låter så mycket mer deprimerande, då är "Carpe Diem" mycket bättre.
Nu är detta inget klassiskt motto eller citat, men jag hittade det i mormors gamla kokbok.
Ett recept på en kaka av något slag (minns ej) men receptet avslutas iaf med: "Ta ut kakan när den är färdig" tycker det är klockrent
Varför vänta när det är bäst nu?!
Den är också ganska klockren
"Livet är som en avloppsledning. Vad du får ut av det beror på vad du stoppar in"
Nästan ingen dansar nykter, såvida han händelsevis inte är galen/sinnessjuk.
fast det ska ju vara på latin förstås, Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.
Cicero, Pro Murena)
Hehe jag har många såna där.. men jag lämnar plats för andra att dela med sig en stund