• Zimlis

Dina favorit-motton eller citat

"Den verkliga upptäcksresan består inte i att söka efter nya vyer, utan att se med nya ögon." (Marcel Proust, 1871-1922)

• Svar på tråden Dina favorit-motton eller citat
  • strössel1

Livet lever man framlänges, men förstår det baklänges...

• BHJE

"Det är bättre att ångra det man gjort än det man aldrig gjorde" (Jessica 1974-? )

?Fördomen är en enkelriktad gata med stoppförbud för förståndet? - Louis Guilloux

• Annan33

Måste vara tråkig och säga Carpe Diem! Tycker det är så bra och sant.

• Zimlis

Tycker inte alls det är tråkigt, utan ett av de bästa mottona man kan ha i stil med: "Lev idag - imorgon kan det vara försent" men det tycker jag låter så mycket mer deprimerande, då är "Carpe Diem" mycket bättre.

Annan33 skrev 2007-08-19 20:48:24 följande:
    Måste vara tråkig och säga Carpe Diem! Tycker det är så bra och sant.
  • Zimlis

Nu är detta inget klassiskt motto eller citat, men jag hittade det i mormors gamla kokbok.
    Ett recept på en kaka av något slag (minns ej) men receptet avslutas iaf med: "Ta ut kakan när den är färdig" tycker det är klockrent

• Draagen

Varför vänta när det är bäst nu?!

• strössel1

Den är också ganska klockren

"Livet är som en avloppsledning. Vad du får ut av det beror på vad du stoppar in"

• W W

Nästan ingen dansar nykter, såvida han händelsevis inte är galen/sinnessjuk.
    fast det ska ju vara på latin förstås, Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.
    Cicero, Pro Murena)

• Zimlis
    strössel1 skrev 2007-08-19 21:23:11 följande:
    Den är också ganska klockren "Livet är som en avloppsledning. Vad du får ut av det beror på vad du stoppar in"
  • strössel1

Hehe jag har många såna där.. men jag lämnar plats för andra att dela med sig en stund

Svar på tråden Dina favorit-motton eller citat