• Fr1dlyst

Silvershampoo

Hejsan, jag är gravid i vecka 6 och köpte utan att tänka mig för silvershampoo för att snygga till mitt blonda slingade hår.
    Kom på nu när jag ska använda det att det kanske kan vara en fara för barnet? Man ska trots allt ha handskar på sig när man använder det.
    Någon som har erfarenhet av det eller har använt silvershampoo?

Tacksam för svar..

• Svar på tråden Silvershampoo
  • korven72

haha jag visste inte ens att man ska ha handskar... =)

• Fr1dlyst

Det står att man bör använda det på min flaska iallafall.. :) Brukar du använda det?
    svart tulpan skrev 2007-08-19 20:50:40 följande:

haha jag visste inte ens att man ska ha handskar... =)
  • Annan33

Vilket märke har du köpt? Jag har använt massor av silverschampo och det har aldrig rekomenderats handskar.

• Fr1dlyst

Matrix heter det jag köpte..
    Men man kanske kan använda det utan handskar då.. Tror ni att det är någon fara att använda när man ska ha barn?

Annan33 skrev 2007-08-19 20:59:00 följande:
    Vilket märke har du köpt? Jag har använt massor av silverschampo och det har aldrig rekomenderats handskar.
  • korven72

Jag har använt det några gånger under graviditet. Nu blev jag lite osäker, men om det står på din flaska att man bör ha handskar så borde det ju stå att man ska avstå vid graviditet också? *klurar*

• Fr1dlyst

Jo det har du nog rätt i.. Får testa!
    Använde du inpackning i samband med silvershampoot med? Eller räckte det att använda ett bra balsam efteråt?

• korven72

hade nog bara balsam, men inpackning då och då är ju aldrig fel =)

• Fr1dlyst

Har du rätt i.. ska väl gå och testa nu då, men tack för hjälpen :)

Svar på tråden Silvershampoo