Inlägg från: Betty80 |Visa alla inlägg
  • Betty80

Kattförlossning??

min katt ska ha kattungar (helt oväntat)
    hon rymde och var borta i en vecka och om jag har räknat rätt (är ca 90% säker på att jag har räknat rätt) så skulle hon ha ungarna mellan den 11e och 18de denna månaden
    men hon har inte fått dem än
    de är inte döda för man ser och känner att de rör sig och hon äter och dricker och verkar pigg
    verkar som om hon har lite ont ibland har varit så i ca 3 dagar
    nu undrar jag om katter kan gå över tiden ?
    och om jag ska kontakta vetrinär eller avvakta lite till ?

• Svar på tråden Kattförlossning??
  • Betty80

hon är precis som vanligt bara det att hon sover mycket och ibland ser det ut som om hon har lite ont men inte mycket
    då kan jag alltså avvakta lite till trodde de gick 62 dagar och inte skulle gå längre

• Betty80

tack för alla tips !
    Janna84:
    låter jätte hemskt !
    hade också en hona där allt gick fel slutade med två dödfödda honnan fick antagligen hjärnblödning och dog och den unge som klarade sig dog efter ett dygn klarade sig inte med ersättning

• Betty80

Hej
    Katten fick 2 kattungar inatt och 2 nu på morgonen en dödfödd och en av dem har missbildade tassar de är felvända kan man väl säga tror ni den kan klara sig bra ändå att det kan rätta till sig eller nåt ?

• Betty80

hej allt bra med de små bebisarna tror också att den missbildaders tassar rättar till sig av sig själv
    en annan fråga : Kattmamman går inte upp av sig själv jag måste ta upp henne och sätta henne vid maten sen vet jag inte om hon gör sina behov som hon ska hon satte sig och bajsade på golvet igår men sen har jag inte sett nåt och kattlådan är helt torr och efter hon ätit så skakar hon lite hon verkaer pigg och glad annars och VÄLDIGT beskyddande om de små

Svar på tråden Kattförlossning??