• anna med bullen

Ovanligt nationallöst pojknamn

Hej
    Jag är svensk min partner är från centrala Afrika, men vi kommer bo i Kanada (Engelska och Franska). Vi vill hitta namn som inte skriker av någon nationalitet. Vi har hittat två bra flicknamn och en drös reserver, men inte ett Pojknamn!

Några förslag

• Svar på tråden Ovanligt nationallöst pojknamn
  • anna med bullen

Tack för många fina namn, men de flesta är nog lite för vanliga för mig. Ett pojknamn som jag gillar, men inte kan övertala pappan om är Mileo (mitt lejon). Flicknamnet är det just nu ingen annan i Sverige som har, så jag håller det nog lite för mig själv

Eamon är fint, något att tänka på. Tack

• anna med bullen

Tack för många fina namn, men de flesta är nog lite för vanliga för mig. Ett pojknamn som jag gillar, men inte kan övertala pappan om är Mileo (mitt lejon). Flicknamnet är det just nu ingen annan i Sverige som har, så jag håller det nog lite för mig själv

Eamon är fint, något att tänka på. Tack

• zazla

anna med bullen skrev 2007-08-20 10:29:34 följande:

Tack för många fina namn, men de flesta är nog lite för vanliga för mig. Ett pojknamn som jag gillar, men inte kan övertala pappan om är Mileo (mitt lejon). Flicknamnet är det just nu ingen annan i Sverige som har, så jag håller det nog lite för mig själv Eamon är fint, något att tänka på. Tack
    Ja jagtänkte att det skulle uttalas "Imon" så då är nog Eamon-stavningen bäst. Lycka till med namnvalet, jag vet, det är en djungel... *suck* vi hade ETT förslag till dottern så det blev det. Denna gången står det still och vi har 3,5 veckor kvar :-/
  • anna med bullen

Jag kollade just och det är ingen som heter Mileo i Sverige heller. Sorgligt, jag tycker verkligen om det namnet, men min pv tycker att det låter som ett hund namn. Snyft

• Odessa

Nemo kanske? Jättegulligt oavsett om man tänker "Rädda Nemo" eller "Kapten Nemo". Eller Mio, Milo, Neo.

anna med bullen skrev 2007-08-20 10:29:34 följande:

Tack för många fina namn, men de flesta är nog lite för vanliga för mig. Ett pojknamn som jag gillar, men inte kan övertala pappan om är Mileo (mitt lejon). Flicknamnet är det just nu ingen annan i Sverige som har, så jag håller det nog lite för mig själv Eamon är fint, något att tänka på. Tack
  • MyOne

Åhhh, Nemo vill jag ha om vi får en son =)
    De dumma e bara att våran hundvalps pappa heter det... & honom träffar vi väldigt ofta

• anna med bullen

Låter inte Emory lite flickigt?

• princess nightingale

Min kusins pojk heter Melvin

• siamusen

anna med bullen skrev 2007-08-20 11:02:16 följande:

Låter inte Emory lite flickigt?
    Jag tänker pa en kille men det kan ju vara för att jag känner en amerikan som heter det
  • siamusen

Emerson annars? Unisex namn tror jag iofs.

• anna med bullen

Melvin har vi diskuterat. Det är fint, men det känns som att det håller på att bli lite av ett trend namn. Finns redan 2400 pers som heter det och jag tror att det växer snabbt.

• anna med bullen

Finns det ingen annan med bra förslag. Det får gärna ha en fin betydelse och det behöver inte vara ett "riktigt" namn.

• anna med bullen

Mileo kom jag på själv, men jag tycker ändå inte att det låter konstigt.
    Det är viktigt att det inte är för konstigt, men det ska ändå vara unikt.

• siamusen

Emeric
    eller nagot kattdjur kanske?

• Fille Fjonkan

Jag gillar Gulliver och gissar att det inte är så vanligt, även om de flesta har hört det

Men som jag har förstått det är namnet "skapat" att låta som gullible och det kanske inte är så kul...

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • laven

Fast ska ni bo i Canada är det väl också intressant vad som är vanligt och ovanligt här. Jag kan t.ex. säga att namn som Axel, Sixten, Olle, osv. inte finns alls här. Eller flicknamn som Elina, Elsa, Ella, osv.... så även om de är vanliga i Sverige så blir de ju ovanliga här.
    Å andra sidan är pojknamn som Braeden, Aiden, Jack, Owen väldigt vanliga just där vi bor, medans i Sverige är det nog inte så himla vanligt att heta Braeden.... allt är ju relativt.

• vildabebbe

Marin

Marcel

Marco

Echo

Leon

Svar på tråden Ovanligt nationallöst pojknamn