• Alvi

Men för i helvete! Barn måste inte ha namn, eller hur!?

Näe! Det GÅR inte! Det FINNS inga namn tillräckligt fina eller passande till efternamnet att ge till vår son! HEEEELT sjukt, han är 7 veckor och vi hittar inget!!

Har varit inne på Alfred nu i två veckor, men det känns helt enkelt inte rätt....!

Jag ger upp snart! Alldeles snart ger jag upp, viftar med vit flagg, för det finns helt enkelt inga namn!!

Hjäääälp... Vi är väl inte ensamma i detta? Vill ha sk solskenshistorier och "jag tycker synd om er"......!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-30 22:26:10:
    Det lutar åt Alfred igen!
    Rätt mycket... Känns fortfarande inte helrätt, men så gott som... Men än har inte tre månader gått!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-03 21:51:13:
    NÄÄE! Det blir inte Alfred! Det är inte rätt namn! Men VAR HITTAR jag rätt namn!?

Blir gaaaalen!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-04 08:40:01:
    Dessa namn har jag kommit fram till. Ska skickas i ett mail till maken o hanska göra detsamma:
    Eskil
    Emrik
    Elmer
    Hilmer
    Julius
    Freje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:56:26:
    Nu har vi läst varandras listor och valt ut namnen vi gillar.
    Det blev ett enda namn från vardera lista; Eskil eller Alvar.
    Åsikter? Själv är jag inte jätteförtjust i nåt av dem... Möjligtvis Eskil då...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 21:38:00:
    Hallå där! Här är man borta ett par timmar från FL och redan startar ryktesspridningen!

Nej, det är INTE bestämt med Eskil! Men vi ska smaka på det, denna helg!

Så, är alla med på det?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-09 10:46:10:
    Vi har till och med gått över till att prata andranamn nu! SÅ bra känns ESKIL...!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 07:32:43:
    Godmorgon!
    Det är en underbar dag och vi ska gå ut i köket och äta frukost; jag, dottern Lilja och sonen ESKIL!

TACK TACK TACK för all hjälp!!
  • Svar på tråden Men för i helvete! Barn måste inte ha namn, eller hur!?
  • isaisa

Mina föräldrar hittade inget namn åt mig till en början så de kallade mig för trean eftersom jag var deras tredje barn.Så du får väl kalla gossen för Tvåan.

• miamoto

Inte förrän de är tre månader i alla fall...
    Vad tycker pappan då?

• Tesie

Äsch inte nödvändigt, varför inte Älskling, gullunge eller liknande istället?

• Bubbibalubbi

Vi ville så gärna döpa vår son till det finaste namn vi kunde komma på, August. Men eftersom vi heter Strandberg i efternamn, så fick vi tyvärr överge den idén. Men tillslut tog vi det som andranamn istället.

• Dimitra

Gillar du inte mina senaste förslag som du har fått i bloggen?

Och åren går...
  • Fille Fjonkan

Ähm, jo, han måste ha ett namn. Väljer ni det inte själva innan barnet är 3 månader (tror jag det är) utser skattemyndigheten ett namn åt honom. Jag föreslår att ni lägger på ett kol

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Lillstrumpa82

Jag gillade Namnlös, och tycker du inte att det känns riktigt rätt kan du ju alltid testa att göra det till ett dubbelnamn, Namn-Lös. Det är ju inne nu med udda namn med udda stavningar

• Alvi
    isaisa skrev 2007-08-20 13:28:53 följande:
    Mina föräldrar hittade inget namn åt mig till en början så de kallade mig för trean eftersom jag var deras tredje barn.Så du får väl kalla gossen för Tvåan.
    Stackarn heter "Bebisen" här hemma.... Tvåan associerar jag lite för lätt med något annat...
    miamoto skrev 2007-08-20 13:29:28 följande:
    Inte förrän de är tre månader i alla fall...Vad tycker pappan då?
    Pappan tycker som jag ang. Alfred, men gillar inte mitt favvonamn, Elmer...
    Tesie skrev 2007-08-20 13:29:42 följande:
    Äsch inte nödvändigt, varför inte Älskling, gullunge eller liknande istället?
    Hehe, "Hej, jag  heter Gullunge Person, jag söker jobb hos er!" ...
Svar på tråden Men för i helvete! Barn måste inte ha namn, eller hur!?