• DrottGirl

kejsarsnit och stjärntecken.. :-)

Jag har en liten fundering som MÅNGA kommer tycka är OT och lite löjlig men jag frågar ändåGlad

Ang astologi och stjärntecken tillhörlighet vid KS...

Om man nu är beräknad t ex nyårsafton och då STENBOCKENS stjärntecken och så får man ett planerat snitt låt säga runt 16 dec dvs SKYTTENS tecken - vilket stjärntecken ÄR då barnet egentligen?

förstår ni mitt tänk? jag menar den dagen barnet föds "av sig självt" e ju den dag som vi räkanr som vår födelsedag och det är den dagen "det är menat" att barnet ska komam till världen oavsett BF datumet....

men om man nu gör ett planerat kejsarsnitt så har man på ngt sätt själv bestämt det datumet utan att vänta ut den dagen som bebisen egentligen vill födas på...

haha, låter som värsta onödiga frågan men vi hade en diskussion om det här några vänner o jag då vi på skoj satt o läste i olika astrologiböcker och började fundera på om horoskopet för den personen blir "riktigt" då...

NI som tycker att det är ett urlöjligt inlägg och som inte har ngt intresse i astrologi i öht behöver inte svara - det är inte er jag frågarFlört

Ha en bra dag allihopa!

gravid m BF 16 dec
  • Svar på tråden kejsarsnit och stjärntecken.. :-)
  • HaJoMi

Haha, detta har jag också funderat på flera gånger - senast igår

Man måste ju egentligen vara det som BF ligger vid. Likaså om man är prematur.

Men samtidigt kommer man ju alltid vara det man föds inom också. Man får väl slänga ett öga på det "man skulle varit" för att se om det stämmer bättre

• CarlAstrid

Jag tror att det är den dagen som barnet kommer till världen som det påverkas av stjärnorna och planeterna. Spelar ingen roll vilken BF det var från början. Man får det stjärnteckent som är den dagen man kommer till världen.

• melodys

det har jag aldrig tänkt på men jag skulle haft vid årsskiftet men kommer att få göra ett kejsarsnitt i början av december,så igentligen är det kanske en stenbock fast barn kommer ju inte alltid då de är beräknade, men jag förstår ditt tänk=)

• Åsa MG

Har hållt på en hel del med astrologi och ställt horoskop för flera barn. Det är det datum barnet föds som räknas, vare sig det var det datum som början var planerat eller inte. Det är ödet som styr.

Så alltså; ditt barns horoskopbild börjar från den sekund han/hon tar sitt första andetag.

• Trolltoka

Isåfall ska man ju räkna åldern ifrån den beräknade dagen också då för att göra det hela en smula logiskt? Man räknar ju från sin födelsedag, alltså dagen man föddes, inte den dagen som man var beräknad att födas. Isåfall, hur är det då med preumatura barn, som t.ex. min dotter? Hon föddes 12 veckor tidigt, skulle vi då räkna med att nej, hon existerar inte förens om 3 månader?  Och dom som går över tiden då? Ska man dra av de på barnens ålder?

Visst, jag förstår hur du tänker.. Men tänker man lite djupare in på ämnet så förefaller det för mig totalt ologiskt :) Men det är mina åsikter iaf.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • DrottGirl
    Trollmamma07 skrev 2007-08-20 19:28:22 följande:
    Isåfall ska man ju räkna åldern ifrån den beräknade dagen också då för att göra det hela en smula logiskt? Man räknar ju från sin födelsedag, alltså dagen man föddes, inte den dagen som man var beräknad att födas. Isåfall, hur är det då med preumatura barn, som t.ex. min dotter? Hon föddes 12 veckor tidigt, skulle vi då räkna med att nej, hon existerar inte förens om 3 månader?  Och dom som går över tiden då? Ska man dra av de på barnens ålder?Visst, jag förstår hur du tänker.. Men tänker man lite djupare in på ämnet så förefaller det för mig totalt ologiskt :) Men det är mina åsikter iaf.
    nej det är inte samma sak. barn som föds av sig själva ska ha den dagen som födelsedatum, men de som föds utan värkarbete alls dvs planerat snitt skulle ju o naturen haft sin gång föds vid ett annat tillfälle.
    gravid m BF 16 dec
  • DrottGirl
    Åsa MG skrev 2007-08-20 19:27:54 följande:
    Har hållt på en hel del med astrologi och ställt horoskop för flera barn. Det är det datum barnet föds som räknas, vare sig det var det datum som början var planerat eller inte. Det är ödet som styr. Så alltså; ditt barns horoskopbild börjar från den sekund han/hon tar sitt första andetag.
    jag gillade det där med att "så fort babyn tar sitt första andetag" det kan jag köpa
    gravid m BF 16 dec
  • Trolltoka

så isåfall skulle min dotter inte ha någon födelsedag? Eftersom hon plockades med totalt oplanerat akutsnitt då? Skulle naturen haft sin gång skulle hon inte varit hos oss överhuvudtaget.

• DrottGirl
    Trollmamma07 skrev 2007-08-20 21:49:13 följande:
    så isåfall skulle min dotter inte ha någon födelsedag? Eftersom hon plockades med totalt oplanerat akutsnitt då? Skulle naturen haft sin gång skulle hon inte varit hos oss överhuvudtaget.
    det är ju över det här som jag funderade! jag menar hur man tänker då när man "sätter ett horoskop" de e ju så himla viktigt m minuter och födelseplats etc, men jag tycker att jag fick ett bra svar ( se ovan) att det "gäller" när barnet tar sitt första andetag - oavsett anledning. Har flera vänner som snittats och det var bla 2 av dem jag pratade med om detta, så det är inte självklart för alla.
    gravid m BF 16 dec
  • SmurfGirl72

Det sägs att man kan vara två stjärntecken så att säga.Det man föddes i o det man skulle födas i.Vet inte men jag har hört det!

Det vi har bakom och framför oss.Betyder så litet jämfört med det vi har inom oss!
  • Chizandra

Det tecken du födds i är enbart soltecken...och det har en väldigt liten påverkan i det hela horoskopet..eftersom det finns flera planeter.

Så vid ett planerat snitt..rör det sig endast om en vecka tio dagar...å det i de stora hela spelar ingen roll för horoskopet.

Horoskop= en stilbild kan man säga över alla himmlakroppar hur de står vid det aktuella tillfället.

• Trolltoka

Är en ganska intressant diskussion egentligen

• DrottGirl

absolut! kul att flera än jag omian vänner har tänkt på detta

gravid m BF 16 dec
  • miniGrynet

För mig är det logiskt att det är den dagen barnet föds, just för att det är då barnet kommer...

Min dotter är prematur, men hon är ju det stjärntecken som gäller då hon är född.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Trollmamma07 skrev 2007-08-20 21:49:13 följande:
    Samma för oss!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • kultingen

Min son skulle ha varit född den 15 april å bli en vädur, precis som sin mamma, men jag gick över tiden 2 veckor, så han blev en oxe,..tacka fasen för det,..två envisa egoistiska vädurar går ju inte ha i samma familj,...

• NinaF

Jag tror egentligen inte så mycket på det här att vi påverkas av hur stjärnorna står, men jag tänkte också lite åt det här hållet när jag skulle göra snitt med min son i våras. Hans BF var 19 mars, alltså fisk, men tänk om han egentligen är en vädur som jag plockar ut i fiskarna ? (Jag gick nämligen över 2 veckor med mitt första barn.) Av olika anledningar valde jag att vänta med snittet till 21/3 och då blev han ju en vädur vilket han också skulle ha blivit om han hade fått välja själv.

Svar på tråden kejsarsnit och stjärntecken.. :-)