Doodelidoo: tack för inlägget. Det är precis de funderingarna jag har haft. Bonusarna var 2 och 6 när de kom in i mitt liv så det stora har varit för mig att anpassa mig till livet med barn. Har inge som helst erfarenhet av småbarn, inga småsyskon, inga vänner som hade barn då etc. Att gå från att ha levt ett singelliv med stor frihet, ett jättebra jobb vilket inneburit en hel del möjligheter att göra saker som resa etc till att bli inskränkt rent tidsmässigt har varit svårt. Men jag har en fantastisk sambo och vi pratar mycket om hur jag känner. Han kan inte alltid förstå men han lyssnar och accepterar att jag känner som jag gör och jag tycker att det är viktigt att han vet om mina funderingar/känslor etc. Jag har också sagt att bara för att jag tycker en del saker är ovana (t.ex. kontakt med ex ofta, inte ha all tid i världen för bara varnadra etc) betyder inte att jag inte accepterar dem. Bara att det får ta tid. Nu är det i stort sätt vardag och allt flyter faktiskt troligen ovanligt bra efter man hör hur andra har det. barnen accepterar mig till fullo och exet och jag har en mycket god kontakt.
Men ändå vill jag ju vara den enda i världen för honom när vi får bebbe. Fast å andra sidan har jag ju inget annat att jämföra med eftersom jag inte har några bran sen tidigare vilket kanske bara är positiv...