• Anonym (Undran)

Sertralin krka 50 mg

har fått detta utskrivet mot panikångest,har haft panikångest till och från i två år ca..Har bara attackerna när jag ska gå och sova på kvällen,har blivit värre så då uppsökte jag min läkare och då skrev hon ut dessa.Gillar eg inte att äta tabletter men vill heller inte leva med denna ångest då jag ska sova.
    Har ätit en 1/2 tablett i 4 dagar och ska börja med en hel imorgon..men vilka biverkningar..jättemycket buksmärtor,bomull i huvudet och otroligt yr..På en 1/2 tablett!!!!Vad ska det inte bli på en hel då??
    Ni som har erfarenhet av detta läkemedel kan väl ge lite tips..Hjälper den bra och hur snabbt märker man ngn skillnad?
    Ska man ha så här många bieffekter?
    Har prövat ringa min läkare och får inget svar så då prövar jag här istället
    Hon sa att den här medicinen motsvarade zoloft och att den gav bra resultat!
    Tacksam för svar!!!!

• Svar på tråden Sertralin krka 50 mg
  • Anonym (Undran)

Jag igen
    Det står även att man inte ska dricka Alkohol eftersom Andra biverkningar Kan komma att uppstå står det..Att man inte ska dricka under behandlingsperioden,men den är ju över 6 månader!
    Får man inte dricka ngt alls???
    Dricker väldigt sällan men är bjuden på två fester i september,Som jag ser fram emot jättemycket,lite trist om man inte kan festa loss då,har mer el aldrig barnvakt så det känns ju tråkigt om jag skulle behöva avstå pga medicineringen!
    Vet ngn?

• Flygfotogen

Jag har ätit zoloft i sju år, sertralin krka i typ 1 år. JAG kan dricka utan problem, men det är nog för att jag ätit så länge och inte varit alkoholaktiv så länge.

Biverkningar får man räkna med de första 2-4 veckorna. Prata med din läkare om det blir för jobbigt. Jag minns att jag sov vääääldigt mycket och mådde allmänt sämre i ett par veckor innan det började vända. Biverkningarna behöver inte bli värre när du går upp till full dos.

• Majsan70

Står det att det inte är bra med alkohol så är det ju inte det. De flesta såna piller går inte ihop med alkohol helt enkelt.

Biverkningar kan det ju bli och klokt nog bör du nog ta kontakt med din läkare. Annars är det bra medicin o min son har ätit såna i 2,5 år nu för sin OCD.

• Boolli

Jag har ätit Zoloft/Sertralin i 10 års tid och hade bara biverkningar i början. Efter det så har det inte varit några problem att supa till lite då och då

• Anonym (Undran)

Okej Tack så jättemycket för ditt svar,blir ju nervös när jag mår så här,vad är skillnaden mellan Zoloft och Sertralin krka då?
    Har aldrig nånsin ätit anti depp mediciner förr,så det är en konstig situation för mig..Är sertralin bra mot panikångest?
    Orolig att jag fått "fel medicin".

• Anonym (Undran)

Biverkningar kan det ju bli och klokt nog bör du nog ta kontakt med din läkare. Annars är det bra medicin o min son har ätit såna i 2,5 år nu för sin OCD.

En liten fråga,vad är OCD?

Är det annars en bra medicin mot panikångest?

• Majsan70

Skillanden mellan de olika preparaten är priset. Zoloften kostar MASSOR o det gör inte sertralinen.

OCD= Tvångssyndrom. Vilket innebär en hel del ångest bland annat.

• Anonym (Undran)

Okej,Tack så jättemycket för ditt svar

• Borstis

sertralin å zoloft innehåller samma sak, ingen skillnad på effekten som blir. däremot kan man reagera på nåt hjälpämne som finns i sertralin, känner en som måste äta dyra zoloft pga att sertralin ger henne utslag.

• Anonym (Undran)

Okej,själv har jag fått fruktansvärt ont i magen,ont i hela tarmpaketet känns det som..
    Kan man gå upp el ner i vikt?
    Och är det vanligt?

Svar på tråden Sertralin krka 50 mg