• Bonanza

Vilken vinäger till fish&chips?

Jag vill ha salt och vinäger på mina pommes ikväll när vi ska äta fish&chips, men behöver veta vilken vinäger som passar bäst. Att det inte är rödvinsvinäger vet jag ju, men är det vanlig vitvins eller någon annan? Något speciellt märke som är bra? Någon som vet som kan svara? Gärna fort, eftersom maken ska handla på väg hem!

Denna evinnerliga väntan...
  • Svar på tråden Vilken vinäger till fish&chips?
  • mosterYster

vanlig vitvins väl?

• baffies

maltvinäger ska det väl vara

• Bonanza

Finns det i vanliga mataffärer?

baffies skrev 2007-08-20 16:49:06 följande:
    maltvinäger ska det väl vara
  • baffies

jag har ingen aning faktiskt, men är det en någorlunda välsorterad matbutik borde det finnas. Annars är det ju skandal!

• filurar

Det måste vara maltvinäger. Jag åt fish&chips på en svensk restaurang som ville verka som om de visste någonting om internationell mat någon gång, och fick vitvinsvinäger eller liknande till pommes fritesen. Kan ju säga att det inte var någon höjdare. Inte konstigt om svenskar tycker att engelsmän har konstig smak, om de tror att det är det de äter.

Jag har själv letat mig fördärvad efter maltvinäger i svenska matvaruaffärer, men hittar den aldrig. Jag hittade till slut på den engelska affären i Söderhallarna i Stockholm. Det var ett tag sedan nu, men de finns väl kvar?

• Bonanza

filurar - attans då, vi har inga specialaffärer här där jag bor. Jag får väl köra med vitvinsvinäger och låtsas att det är lika bra.

• filurar

The English Shop heter de visst, och finns här: www.englishshop.se/

Man kan tydligen t.o.m. beställa deras maltvinäger online.

Rapportera gärna hur det smakar med vitvinsvinäger. Jag vet inte om det var sådan eller någon annan jag fick på den där restaurangen. Kanske kan det funka med någon annan sort också, men jag tycker att matvinägern är väldigt speciell (jämfört med annan vinäger jag smakat).

Svar på tråden Vilken vinäger till fish&chips?