Inlägg från: cDk3r |Visa alla inlägg
  • cDk3r

Whiskey igen!

Laphroaig ftw

• cDk3r

"Jack Daniel´s...underbar att avnjuta!"

Haha, det är ju bara hårdrock på flaska, knappast något att avnjuta. Men den är god att supa på =)

• cDk3r

"Vad har ni i era skåp förresten?"

I whisky väg har jag tyvärr inte så mycket. Laphroaig, black velvet, famous grouse (usch), jim beam och såklart Mr.Jack Daniel.

Dock är Laphroaig ohotad som min favorit så jag är nöjd ändå :)

Sen har jag typ varenda annan spritsort som finns. Var tom tvungen att köpa större barskåp för att få plats o.O
    Samla på sig jättemassa sprit är en kul hobby, sprit är roligt :)

• cDk3r

"cDk3r: Samla sprit rockar fett, men det ska endast vara Whisky och Cognac"

Pfft jag är för fattig så jag får fylla ut med vanlig sprit också 8)

• cDk3r

"Du kan alltid köpa på Famous Grouse och Jim Beam ;)"

Famous grousen var en present så den kan jag inte bli beskylld för och jim beamen köpte jag i serbien för 40kr i hopp om att det skulle slinka ner lika bra som Mr.Jack. Ack så fel, rävgift.

Igentligen skulle jag vara nöjd över ett skåp med bara minttu i.
    Någon som vill byta 50-60 flaskor blandad sprit mot 50-60 flaskor minttu?

• cDk3r

"Visst kan du beskylld för det, du har den i skåpet överhuvudtaget. Skiten dricker man upp för att sedan kasta och dölja att man ens haft med den Whiskyn att göra ;)"

Dricka rävgift lockar inte :|

"Minttu, visste inte vad det var så jag googlade. Mintsnaps? Fyfan, kräkmedel eller?"

Zomg. Minttu är den godaste spriten som någonsin gjorts. Tyvärr går det inte köpa riktig minttu i Sverige, enbart den 40%iga. Men nästa gång du åker till finland så måste du köpa en flaska riktig minttu.

• cDk3r

..Den riktiga 50%iga kostar f.ö bara runt 90kr på finlandsbåten medans den svagare varianten kostar 182 hemma :(

• cDk3r

Får och får.
    De senaste 3-4åren jag har åkt finlandsbåt så har de sällan till snudd på aldrig kryssat biljetten i taxfree'n.
    Har haft med mig kassvis med sprit varje gång =)

åker 1-2ggr/år

• cDk3r

"Har du någonsin sett tullen kolla någon överhuvudtaget?"

Nix.

I vilket fall, jag beordrar dig att gå till bolaget på måndag och köpa ett stycke minttu. Sen återkommer du här och skriver "TACK cDk3r för att du presenterade mig för världens godaste sprit!"

• cDk3r

"Haha kommer nog aldrig köpa mig en flaska Minttu. Finns ingen smaksatt sprit jag gillar så jag tror knappast Minttu skulle bli en ny favorit för min del, hehe."

Do it! du kommer bli positivt överaskad. Jag lovar :)

• cDk3r

Provade en 30 årig Glenfiddish i helgen. MUMMA!
    Rekomenderas.

• cDk3r

"Såg den på Roms flygplats när jag var på väg hem, vart sugen på den med jag föll för Chivas Royal Salute istället.
    2000 lax va?"

Jepps

• cDk3r

elr ja, inte 2000 lax, men 2000 kr.
    Lite dyrt annars.. :)

• cDk3r

ett till tips för finlandsbåt.
    De har ett paket med 3st highlandpark (3 á 25cl), 12yo, 18yo och 25yo för ~500kr.

Svar på tråden Whiskey igen!