Whiskey igen!
Bowmore är favoriten helt klart.
Till vardags blir det oftast Chivas Regal som slinker ner.
Bowmore är favoriten helt klart.
Till vardags blir det oftast Chivas Regal som slinker ner.
Vad har ni i era skåp förresten?
Haha OK!
Började samla på mig Whisky och Cognacflaskor för några månader sen. Har inte så mycket men det kommer mer:
Chivas Regal 12
Chivas Regal 18
Chivas Revolve
Chivas Royal Salute 21
Glenfiddich 12
Glenfiddich 15
Glenfiddich 18
Glenfiddich 21
Bowmore Darkest
Tomatin 1962
Dessa är dom Whiskeysorterna jag har oöppnade i hyllan, hade egentligen haft ca 10 flaskor till, men jag blev så sugen....Hehe.
cDk3r: Samla sprit rockar fett, men det ska endast vara Whisky och Cognac ;)
Visst kan du beskylld för det, du har den i skåpet överhuvudtaget. Skiten dricker man upp för att sedan kasta och dölja att man ens haft med den Whiskyn att göra ;)
Minttu, visste inte vad det var så jag googlade. Mintsnaps? Fyfan, kräkmedel eller?
Njae, problemet med Finlandsbåtarna är att man bara får ta med sig en liter starksprit. Då blir det ingen Minttu, utan någon cognac eller whisky.
Klarar förövrigt inte av smaksatt sprit.
Haha kommer nog aldrig köpa mig en flaska Minttu. Finns ingen smaksatt sprit jag gillar så jag tror knappast Minttu skulle bli en ny favorit för min del, hehe.
Den dagen jag köper Mintuu flyger rosa elefanter i skyn* ;)
Oj, lite fel av mig där men du förstod vinken ;)
Har Glenfiddisch 12, 12 caraoan reserve, 15, 18, 21.
Så den där 30 åriga hade gjort samlingen komplett. Men men, det får bli nästa gång, synd att den inte går att köpa i Sverige.
Kan man beställa den från systemet tror du?
Perfa!
Det blir finlandsbåten nästa då....thx
25 cl är för lite för att ha i ett whiskeyskåp. Satsar först och främst på att göra min Glenfiddichserie komplett.
Mr IKEA skrev 2007-11-04 08:58:18 följande: