Inlägg från: Eros Light Love |Visa alla inlägg
  • Eros Light Love

Whiskey igen!

Bowmore är favoriten helt klart.
    Till vardags blir det oftast Chivas Regal som slinker ner.

• Eros Light Love

Vad har ni i era skåp förresten?

• Eros Light Love

Haha OK!

Började samla på mig Whisky och Cognacflaskor för några månader sen. Har inte så mycket men det kommer mer:

Chivas Regal 12
    Chivas Regal 18
    Chivas Revolve
    Chivas Royal Salute 21
    Glenfiddich 12
    Glenfiddich 15
    Glenfiddich 18
    Glenfiddich 21
    Bowmore Darkest
    Tomatin 1962

Dessa är dom Whiskeysorterna jag har oöppnade i hyllan, hade egentligen haft ca 10 flaskor till, men jag blev så sugen....Hehe.

cDk3r: Samla sprit rockar fett, men det ska endast vara Whisky och Cognac ;)

• Eros Light Love
    cDk3r skrev 2007-08-30 18:31:46 följande:
    "cDk3r: Samla sprit rockar fett, men det ska endast vara Whisky och Cognac"Pfft jag är för fattig så jag får fylla ut med vanlig sprit också 8)
    Du kan alltid köpa på Famous Grouse och Jim Beam ;)
  • Eros Light Love

Visst kan du beskylld för det, du har den i skåpet överhuvudtaget. Skiten dricker man upp för att sedan kasta och dölja att man ens haft med den Whiskyn att göra ;)

Minttu, visste inte vad det var så jag googlade. Mintsnaps? Fyfan, kräkmedel eller?

• Eros Light Love

Njae, problemet med Finlandsbåtarna är att man bara får ta med sig en liter starksprit. Då blir det ingen Minttu, utan någon cognac eller whisky.
    Klarar förövrigt inte av smaksatt sprit.

• Eros Light Love
    danneP skrev 2007-08-31 21:43:50 följande:
    Tänkte bara bidra med några fler sorter som smakar riktigt gott; Bowmore Cask Strength samt Caol Ila 18 år. Riktigt goda att sitta och njuta av nu till hösten.
    Den sistnämnda har jag hört gott om, får ta och köpa ett ex.
  • Eros Light Love
    cDk3r skrev 2007-08-31 15:58:25 följande:
    Får och får.De senaste 3-4åren jag har åkt finlandsbåt så har de sällan till snudd på aldrig kryssat biljetten i taxfree'n.Har haft med mig kassvis med sprit varje gång =)åker 1-2ggr/år
    Självklart tar man med sig kassvis med sprit, men jag orkar inte med att åka dit med flaskor för 5 000. Är det något billigt skräp är det en annan sak.
    Har du någonsin sett tullen kolla någon överhuvudtaget? Inte jag iaf.
  • Eros Light Love

Haha kommer nog aldrig köpa mig en flaska Minttu. Finns ingen smaksatt sprit jag gillar så jag tror knappast Minttu skulle bli en ny favorit för min del, hehe.

• Eros Light Love

Den dagen jag köper Mintuu flyger rosa elefanter i skyn* ;)

• Eros Light Love
    Erasmus skrev 2007-09-01 21:46:10 följande:
    Minttu hit&dit...faen..va're inte en whiskytråd detta?
    Självklart ;)
  • Eros Light Love
    cDk3r skrev 2007-10-04 08:55:14 följande:
    Provade en 30 årig Glenfiddish i helgen. MUMMA!Rekomenderas.
    Såg den på Roms flygplats när jag var på väg hem, vart sugen på den med jag föll för Chivas Royal Salute istället.
    2000 lax va?
  • Eros Light Love

Oj, lite fel av mig där men du förstod vinken ;)

Har Glenfiddisch 12, 12 caraoan reserve, 15, 18, 21.
    Så den där 30 åriga hade gjort samlingen komplett. Men men, det får bli nästa gång, synd att den inte går att köpa i Sverige.
    Kan man beställa den från systemet tror du?

• Eros Light Love

Det blir finlandsbåten nästa då....thx

• Eros Light Love

25 cl är för lite för att ha i ett whiskeyskåp. Satsar först och främst på att göra min Glenfiddichserie komplett.

• Eros Light Love
    Rykno skrev 2007-11-01 14:49:26 följande:
    Har inte läste genom hela tråd, men jag älska whiskey (whisky/scotch).jag föredra "rökig" men drycker nästan alla typer. Jag har en hel del hemma, eftersom inte alla tycker om samma som jag. Hemma har jag 2st av alla fem Mackmyra, snart den sjätte. Jag har osckå en fat som är redan 4 1/2 år gammal. Mackmyra Preludium 05 är bäst hittits, sedan kommer 02, 04, 03 och 01.Ska boka in ett provning av min fat i sommar när min pappa kan var med. (de kommer till sverige nu i dec, men det bli roligare att göra i sommar, så vi vänta lite till)
    Soft, skulle va kul att äga en komplett serie av Mackmyra
  • Eros Light Love

Mr IKEA skrev 2007-11-04 08:58:18 följande:

Det enda positiva att vara singel är just att kunna dricka Laphroaig utan att behöva ligga i soffan på nattenHon tyckte jag stank som en kolmila
    Hon ska vara glad att du inte druckit Rom eller Cognac, det är väl ännu värre? ;)
Svar på tråden Whiskey igen!