• Tvillingpappa2007

Whiskey igen!

Tänkte det var dax att prata lite whiskey igen!

Vad driker ni för något ? Någon som har några bra tips ?

Själv är det Bowmore, Lagavulin och Laphroaig som toppar just nu.

Har även en del i ett fat Mackmyra, som ska provsmakas iår.

• Svar på tråden Whiskey igen!
  • cDk3r

"Du kan alltid köpa på Famous Grouse och Jim Beam ;)"

Famous grousen var en present så den kan jag inte bli beskylld för och jim beamen köpte jag i serbien för 40kr i hopp om att det skulle slinka ner lika bra som Mr.Jack. Ack så fel, rävgift.

Igentligen skulle jag vara nöjd över ett skåp med bara minttu i.
    Någon som vill byta 50-60 flaskor blandad sprit mot 50-60 flaskor minttu?

• Eros Light Love

Visst kan du beskylld för det, du har den i skåpet överhuvudtaget. Skiten dricker man upp för att sedan kasta och dölja att man ens haft med den Whiskyn att göra ;)

Minttu, visste inte vad det var så jag googlade. Mintsnaps? Fyfan, kräkmedel eller?

• cDk3r

"Visst kan du beskylld för det, du har den i skåpet överhuvudtaget. Skiten dricker man upp för att sedan kasta och dölja att man ens haft med den Whiskyn att göra ;)"

Dricka rävgift lockar inte :|

"Minttu, visste inte vad det var så jag googlade. Mintsnaps? Fyfan, kräkmedel eller?"

Zomg. Minttu är den godaste spriten som någonsin gjorts. Tyvärr går det inte köpa riktig minttu i Sverige, enbart den 40%iga. Men nästa gång du åker till finland så måste du köpa en flaska riktig minttu.

• cDk3r

..Den riktiga 50%iga kostar f.ö bara runt 90kr på finlandsbåten medans den svagare varianten kostar 182 hemma :(

• Eros Light Love

Njae, problemet med Finlandsbåtarna är att man bara får ta med sig en liter starksprit. Då blir det ingen Minttu, utan någon cognac eller whisky.
    Klarar förövrigt inte av smaksatt sprit.

• cDk3r

Får och får.
    De senaste 3-4åren jag har åkt finlandsbåt så har de sällan till snudd på aldrig kryssat biljetten i taxfree'n.
    Har haft med mig kassvis med sprit varje gång =)

åker 1-2ggr/år

• danneP

Tänkte bara bidra med några fler sorter som smakar riktigt gott; Bowmore Cask Strength samt Caol Ila 18 år. Riktigt goda att sitta och njuta av nu till hösten.

• Eros Light Love
    danneP skrev 2007-08-31 21:43:50 följande:
    Tänkte bara bidra med några fler sorter som smakar riktigt gott; Bowmore Cask Strength samt Caol Ila 18 år. Riktigt goda att sitta och njuta av nu till hösten.
    Den sistnämnda har jag hört gott om, får ta och köpa ett ex.
  • Eros Light Love
    cDk3r skrev 2007-08-31 15:58:25 följande:
    Får och får.De senaste 3-4åren jag har åkt finlandsbåt så har de sällan till snudd på aldrig kryssat biljetten i taxfree'n.Har haft med mig kassvis med sprit varje gång =)åker 1-2ggr/år
    Självklart tar man med sig kassvis med sprit, men jag orkar inte med att åka dit med flaskor för 5 000. Är det något billigt skräp är det en annan sak.
    Har du någonsin sett tullen kolla någon överhuvudtaget? Inte jag iaf.
  • cDk3r

"Har du någonsin sett tullen kolla någon överhuvudtaget?"

Nix.

I vilket fall, jag beordrar dig att gå till bolaget på måndag och köpa ett stycke minttu. Sen återkommer du här och skriver "TACK cDk3r för att du presenterade mig för världens godaste sprit!"

Svar på tråden Whiskey igen!