• Pinglan84

Hur tidigt kan man förlova sig??

Som rubriken lyder..
    När KAN man förlova sig?? När SKA man förlova sig?? Varför förlovar man sig??? osv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-20 18:36:52:
    Hur gammal var du när du förlovade dig???
    Vad betyder förlovning för dig idag???

• Svar på tråden Hur tidigt kan man förlova sig??
  • sheeba

Ja det kan man ju göra tidigt om man vill, vi förlovade oss efter 3 månader bara, gisses vad vi fick höra. Men nu sitter vi här 7½ år senare

• miniGrynet

Förstår inte riktigt frågan... är det ålder du menar eller är det hur långt förhållande man haft?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • pulmones

Jag tar ganska lätt på förlovning så jag tycker man kan förlova sig när man vill, hur tidigt som helst gillar man guld och glitter så varför inte

• Pinglan84

Båda dina frågor...

miniGrynet skrev 2007-08-20 18:33:34 följande:
    Förstår inte riktigt frågan... är det ålder du menar eller är det hur långt förhållande man haft?
  • Rosana

Min bästa väninna - underbart impulsiv och galen, gör sånt som man själv bara drömmer om...Träffade sin man en vild kväll för några år sedan. De blev tokförälskade och efter ett visst måt av alkoholintag...så "förlovade" de sig på småtimmarna. Bytte ringar från en tuggummiautomat..Året därpå förlovade de sig på riktigt och idag är de gifta! Det är rätt sanslöst. Tuggummiringarna har de naturligtvis sparat.

• miiian

man KAN förlova sig närsom väl?
    eller det finns lagar och regler?
    e väl upp till var&en?

själv förlovade jag mig efter 7månader

• Clis

Jag och min sambo förlovade oss efter 6 månader och har varit tillsammans i 3 år i november.

• las reinas

tycker inte de spelar någon roll NÄR man gör de, känns de rätt så varför inte.. för mig betyder de inte att man måste börja planera giftemål direkt efter..  men betyder att man inom en snar framtid kommer göra de.. annars tycker jag inte de är någon idé.. sen vad som händer emellan tills den snara framtiden de kan man ju inte veta...

just the 3 of us!
  • las reinas

Jag förlovade mig när jag var 18 år februari året efter jag fyllt 18 och sedan i juni samma år gifte vi oss.. av en slump.. meningen var att de skulle bli en överaskning men blev sedan ett bröllop med 50 gäster i en herrgård med allt vad de innebär haha

just the 3 of us!
  • Pinglan84

Många som ändå förlovar sig ganska tidigt..exempelvis innan de har varit ett par i 1 år...nästa är väl att man förlovar sig när man varit ihop 2 år eller man har fått besked om att man ska bli föräldrar..Allt för tidigt vill inte ja...
    En förlovning är mycket tycker ja...det syboliseras ju om väldigt mycket saker...

Svar på tråden Hur tidigt kan man förlova sig??