vaccinera mot pneumokocker
ni som vaccinerat era barn mot pneumokocker har de fått några biverkningar? typ feber efter sprutorna el liknande? något annat att säga om vaccinet? ska iväg till bvc idag och beställa första dosen tänkte jag.
ni som vaccinerat era barn mot pneumokocker har de fått några biverkningar? typ feber efter sprutorna el liknande? något annat att säga om vaccinet? ska iväg till bvc idag och beställa första dosen tänkte jag.
Jag ska vaccinera min son och är lite orolig för biverkningar då de är vanligare och lite "svårare" i samband med denna vaccination än "de vanliga" vaccinationerna. Fördelarana med ett skydd mot pneumokocker överväger ju dock detta.
Lycka till och hoppas ni slipper biverkningar!
läs i FASS! jag gjorde det precis, verkar inte vara "svårare" biverkningar faktiskt än de vanliga vaccinen. vi kan nog vara lugna!
vi vaccinerade vår tjej fredagkvällen förra veckan, och hon var lite gnälligare i helgen efteråt. MEN hon hade också precis gått sin första inskolningsvecka på dagis och var trött efter det, så det kan precis lika gärna ha berott på det. annars inga andra biverkningar.
Min son fick hög feber i 2 dygn av Prevenarsprutorna....
Min som fick det vanliga vacc samtidigt som Prevenar och hade inga biverkningar
Vi har tagit en spruta och jag märkte inga reaktioner. Det enda Ella verkade reagera på var att den här vaccinationen gjorde mer ont än de tidigare. Nästa gång ska jag faktiskt sätta Emlakräm innan sticket. Gillar inte när hon gråter så det kommer tårar för att det gör så ont, stackaren. Kan man lindra så varför inte?!
Min son har fått sin första prevenarspruta nu och fick inga som helst biverkningar! Skönt!
Min dotter fick inga biverkningar.
min son fick det vaccinet i torsdags, och det var inga större biverkningar! Lite gnällig, men inget jobbigt. Men det kunde lika gärna vara det andra vaccinet mot kikhostan m.m . Men alla reagerar ju olika. men tänkte inte mycket på det, tog den för att försöka skydda mot denna sjukdom så gott det går, då får man man ta lite gnälliga timmar. Men det finns ju flytande alvedon att ge. Funka perfekt på våran son