• Suzisuze

Halsbränna och minskad aptit :-(

Hej!
    Är gravid med andra barnet och upplever denna gång en klar skillnad i välmående jämfört med den första graviditeten.
    Denna gång väntar jag en pojke och mår dels dåligt (först de första 6 veckorna efter plusset) och mår nu illa igen från och till.
    Sen har jag fått halsbränna , blä, och aptiten är rätt dålig. Gisar på att det har med den lilla ihoptryckta magsäcken att göra så de e väl därför jag inte har så stor aptit. Fast kilon har jag gått upp, 10 kilo åtminstone. Är i vecka 27+6 idag.
    Ville bara klaga av mig lite. Kanske fler med tips mot detta?

• Svar på tråden Halsbränna och minskad aptit :-(
  • Lilla Lotta

Testa med Samarin, och lycka till!

• UppIDeBlå

samarin har ej fungerat alls på mig men rennie från apoteket fungerar super för halsbrännan min :o) älskar rennie heehehehe

• KajsaMaja70

Hej!
    Är också i 27+6 idag och väntar också en pojke

Har inte mått illa alls under graviditeten, förutom för en vecka sedan - då jag åkte på REJÄL magsjuka...

Däremot känner jag igen det där med att inte vara sugen på mat längre, och halsbrännan... Och så är jag sedan några veckor ganska dålig magen. Ändå har jag gått upp 14 kg sedan jag blev gravid (11 kg sedan inskrivningen).

Tänk, det är inte alltför lång tid kvar nu!

• KajsaMaja70

Har precis kommit tillbaka från BM, och hon sade att hon brukar rekommendera Gaviscon til gravida mot halsbränna - eftersom det lägger sig som ett skyddande hölje, så att inga magsyror kan komma upp. Jag har tidigare provat Novalucol (som ska neutralisera magsyrorna) och det har fungerat ganska bra, men hon tyckte alltså att jag skulle prova Gaviscon i stället! Kanske kan vara värt ett försök?

• Suzisuze

tack för tipsen. Ja, man får ju prova sig fram, fast e den där gaviscon sånt skum man ska tugga på ty.. blä. Provade sist å höll på att kvävas av känslan av all fradga som bildades

• tjohoo73

Jag använder novaluzid eftersom gaviscon inte alls fungerar på och jag tycker dessutom att de är riktigt läbbiga. Kan tillägga att jag har haft kraftig halsbränna hela grav.

• KajsaMaja70

Jag vet faktiskt inte hur Gaviscon funkar, BM sade att det fanns både drickbart och i tablettform. Får utforska det!

• kajko

Halsbränna!? Jag har sån fruktansvärd sådan men jag käkar sötmandlar jag :) Det funkar kanon!!
    Bara ett tips om man inte orkar springa till apoteket :)

Svar på tråden Halsbränna och minskad aptit :-(