Sammandragningar OFTA, v. 27
Är det någon som tycker att det verkar normalt när man har sammandragningar jätte ofta dvs. magen är stenhård. Jag har det nog mer ofta än när magen är mjuk. Direkt när jag går eller bara står upp eller sitter så brukar magen bli jätte hård. Det är svårt att gå när man måste kämpa emot musklerna hela tiden, man blir ju super anfådd av att bara gå 20 meter. Det gör inte så ont bara spänner som tusan och det blir ju väldigt ansträngande. Fick min son ( som är 2 år) 5 veckor för tidigt och jag är ganska säker på att dom där sammandragningarna som kom hela tiden när jag gick eller rörde mig hade något sammanhang. Någon som vet? Jag kan då inte vila mer än vad jag gör nu, ska börja skolan igen snart ( distans) men det blir ju ändå pendling i nästan två veckor = långa dagar och lång väg i bilen 2ggr dag och det gillar magen definitivt inte. Plus att jag klarar nog inte av att sitta en hel dag. Men sjukskriven lär man ju inte bli när man pluggar, gravid = inte en sjukdom **suck** tips råd vad ska man göra. Ps. ja jag ska ringa bm imorgon och höra men hon lär säga vila dig. Men de gör jag ju för det mesta men ibland måste man ju röra på sig speciellt när man har en två åring i huset