• VITTRAD

BURBERRY

Hej! När min dotter föddes fick hon en Burberryklänning. Är det NÅGON som vet hur jag kan se om den är äka eller inte?

• Svar på tråden BURBERRY
  • glasbubblan

Gå till NK eller motsvarande och köp en likadan. Ta hem och jämför. Lämna tillbaka den du köpte.

• VITTRAD

Vad är det för nr? Och vart ska det finnas?

Jag bor fööör långt från NK annars var ju tanken god

• t h o w e

jag tror det ska finnas på tvättrådet och det är väl någon slags äkthetsnr..
    men jag har ingen aning, det är bara vad jag har för mig att det ska vara..

• VITTRAD

det finns inget tvättråd....bara en lapp vid nacken där det står
    Burberry Blacklabel stl. 1.
    Så jag antar att den inte är äkta då?!

• VITTRAD

...kan ju tillägga att jag tror den är köpt i Thailand...

• alvaereva

det ska finnas någon slags kod i varje plagg för att det ska vara äkta. men vet dock inte hur man hittar den ;)

• VITTRAD

Jag kan då inte hitta någon kod....attans...

• mimaer

Måste fråga, är det viktigt? Jag menar om den är äkta el inte?? Tycker du om den, använd den och om du inte gillar den så använd den inte... oas om den är äkta eller inte..eller är jag helt knäpp nu??

• mimaer

och är den köpt i Thailand så kan du nog vara säker på att den inte är äkta... brukar inte Thailandplagg vara,tyvärr..

• VITTRAD

Nä för mig är det inte ett dugg viktigt. Har knappt några märkeskläder överhuvudtaget men jag tänkte om jag någongång skulle sälja den så kan det ju va bra att veta så jag inte lurar både mig själv och någonannan stackare.

• mimaer

*aha* nu är jag med... då är det klart viktigt att veta så man inte säger att den är äkta så är den inte det..

• mysig10

Burberry med fler märker med en CWF kod "child world fashion" en rad siffror = serienummer.
    Finns ingen sådan så är den garanterat inte äkta.

• The Johanssons

Är det stl 1 så är den inte äkta.... Är det den fina rosa ?

Mamma Maj-04 & November-06
  • siabellon
    mysig10 skrev 2007-08-22 20:30:08 följande:
    Burberry med fler märker med en CWF kod "child world fashion" en rad siffror = serienummer.Finns ingen sådan så är den garanterat inte äkta.
    Jag tror att koden sitter både på tvättrådet och själva lappen i nacken eller likn. Så gör det iaf på de plagg jag har till sonen. Men duktiga kopia-tillverkare kan också trycka dit koderna så det kan var svårt att veta. Kolla sömmar o så, hur plagget är sytt o hur materialet verkar. allt detta tillsammans brukar ge en hint!
  • VITTRAD

Okej,Tack alla hjälpsamma Då är det en fejk. Det finns varken tvättråd eller CWF kod. Materialet verkar ordentligt men sömmarna,speciellt kring knapparna gör mig lite tveksam,de börjar tråda upp sig.
    "The Johanssons",nej den är inte rosa. Den är Beige,svart och rödrutig och lite lite vitt mellan rutorna. Den rosa är jättevacker,jag håller med.

• a halleluja moment
    mimaer skrev 2007-08-22 11:16:56 följande:
    Måste fråga, är det viktigt? Jag menar om den är äkta el inte?? Tycker du om den, använd den och om du inte gillar den så använd den inte... oas om den är äkta eller inte..eller är jag helt knäpp nu??
    nej du är inte knäpp

spelar roland liksom
    This is what it sounds like.......when doves cry.......
  • The Johanssons

VITTRAD - aha klassikern kanske den har min dotter ,  jättefin ! Köpte den till hennes dopfest och använde den en gång . har iallafall sparat den till henne.. Den rosa är dejlig , håller med

Mamma Maj-04 & November-06
  • mimaer

Tack så mycket!!!
    a halleluja moment skrev 2007-08-22 21:22:04 följande:

nej du är inte knäppspelar roland liksom
Svar på tråden BURBERRY