• ducky

Gonal-F - hur många dagar??

Hej tjejer! Jag vet att det är ytterst individuellt, men jag undrar ändå hur många dagar ni har sprutat med Gonal-F (eller motsvarande) innan det har varit dags för äp? Kanman räkna med 10-14 dagar?

Jag började nämligen spruta igår kväll och skulle vilja räkna ut på ett ungefär när det kan bli dags för äp på RMC i Linköping. VIll ju kunna planera lite när det gäller jobb och annat.

Kram

• Svar på tråden Gonal-F - hur många dagar??
  • Fiaflopp

JA du kan preliminärt rkna med 10-14 dagar,beror på hur du reagerar...

• ducky

Jag började spruta på 225 igår kväll och ska göra så i 3 dagar och därefter sänka till 150 i 3 dagar innan jag ska på kontroll på måndag morgon.

När jag har kikat runt bland andra inlägg får jag känslan av att 225 är rätt mycket?! Eller vad är "vanligt"?

• Sofia71

Jag ska börja spruta efter nästa mens om ca 2 veckor och jag ska spruta 225 i 5 dagar...

Visst är det så att det är bara Gonal-F man tar till en början? (det är ju så himla många preparat gyn har skrivit ut...) Vi ska nämligen på semester och jag kommer mest troligt börja blöda 5 dagar innan vi ska hem och jag ska ta med míg Gonal-F och börja spruta tänkte jag, annars missar vi en hel månad till.

• ducky

Sofia71 - oj, bara 5 dagar.. tänk om jag är redo för äp redan nästa vecka då?!! Jag tror iofs inte att vi har riktigt samma typ av behandling... Jag började spraya med Suprecur på mensens 3:e dag och det är nu nästan 3 veckor sedan. Igår kväll började jag spruta med Gonal-F och ska samtidigt fortsätta spraya med Suprecur, men nu halvera dosen. Verkar inte vara riktigt samma som du ska göra eller?

Jag håller för övrigt helt med dig... en massa information, papper och recept. Jag försöker ta en sak i taget, det är lätt at blanda ihop allting

• Fiaflopp

Man kan aldrig veta om det handlar om tex 5 dagar förräns man gjort vul och kollat blåsorna och lämnat blodprover.
    5 dagar är omöjligt näst intill så då menar dom att du ska ta det 5 dagar för att sedan göra äggblåsekoll och sen efter det bestämma hur dosen ska se ut fortsättningsvis.

Ja det är Gonal du startar med,om du inte ska spraya som nedreglering förstås...men annars börjar du med injektionerna direkt.

• Fiaflopp

Ducky: 225 är int emycket,kan hända att du reagerar bra så dom får sänka dosen efter VUL men jag har alltid haft högsta dosen och den är på över 475

• ducky

Ok fiaflopp, så då räknar jag med att spruta i 10-14 dagar. Sen vet jag så klart att "allt kan hända" och att det beror precis på hur jag reagerar på sprutorna. Tack för ditt svar!

• Fiaflopp

Så lite så...verkligen svårt att säga exakt i dessa behandlingar då vi alla är eSÅ olika och reagerar helt olika på behandlingarna.
    Men 5 dagar är omöjligt att det räcker...

Stort lycka till!

• Sofia71

Hoppsan, det blev ett litet missförstånd. Vad jag menade är att jag också ska ta 225 enheter alla dagar, inte bara i 3 som du Fiaflopp, så det är nog inte så mycket. Dag 6 är det blodprov som gäller för att kolla hormonläget gissar jag.

Vi har inte sprejat alls utan kommer börja behandlingen på 2-3 mensdagen. Vet inte varför det är olika; att vissa får spreja först och vissa inte. Kanske för att jag har regelbunden ÄL själv som jag slipper spreja?

• Sofia71

Ducky menar jag - inte fiaflopp - inte många rätt i den här tråden för mig!

Svar på tråden Gonal-F - hur många dagar??