• Maräng

Ta med olja till förlossningen

Hej

Om man ska ta med olja till förlossningen för att få hjälp att smörja så att man spricker så lite som möjligt - vilket sort ska man ha då? Det funkar väl med babyolja eller vad som helst? Eller måste man köpa särskild?

Hej hej

• Svar på tråden Ta med olja till förlossningen
  • Birgitta2

Förstår inte frågan. Oljan skall vara var då?

• poppsy

Har hört att mandelolja från apoteket ska va bra. Men jag tror att man ska börja smörja ett par veckor innan det är dags.
    Lycka till!

• TrinityS

Antar att det är runt hålet som bebben komer ut genom

• MAGU
    Maräng: MAn ska smörja några veckor innan förlossning om dte ska ge någon effekt, om du enbart smörjer vid förlossning är dte försent...
    Men faktum är att det kanske inte hjälper ändå trots några veckors smörjning, men det kan ju vara värt att prova!
  • Livsglöd

jag har köpt weledas havandeskapsolja som jag smörjer med varje kväll och ska ta med till förlossningen.

• Polola77

*skrattar* borde inte glidmedel funka?

Hahahahahaha

ser framför mig en unge som kommer ut väldigt snabbt och lätt

• Rosa Kitty

Det finns att köpa i bitiken Life, produkterna heter Weleda, de har både olja för underlivet samt en annan olja för att förebygga bristningar på mage, lår, bröst. Köpte idag. Återstår att se vad som händer...

• Tuutikki

Finns ACO tvättolja (intim) på apoteket. Jag fick tipset och det är ju värt att försöka. Tvättar underlivet med den varje gång jag duschar.

Svar på tråden Ta med olja till förlossningen