• tjejmamma79

Svårt att kissa efter EDA (bra att veta)

Vid min andra dotters födelse valde jag EDA (första kom med planerat snitt)och tyckte det var helt underbart,men efteråt kunde jag inte kissa så upp på bb med kateter.Provade kissa dagen efter kom lite grann (gör ju förbenat ont efter en förlossning).detta var tydligen för lite,så upp med katetern igen i två dygn.3:e dygnet när jag skulle hem kunde jag inte heller tömma blåsan ordentligt,så läkaren skickade hem mig med kateter i en vecka.Stod inte ut efter ett par dagar då katertern sved och skavde.Ringde urologen som provade ta ut kateter i 4 timmar kunde jag inte kissa då skulle den in igen.Nu kunde jag inte kissa alls så gråtandes hem med kateter igen provade detta en gång till dagen efter med samma resultat(mitt stackars urinrör kändes alldeles förstört.Då ringde helt appråpå en läkare från bboch sa att jag kunde få träffa en uroterapeft som skulle visa mig hur man tappade sig själv på urin.Efter en tappning i hemmet kunde jag kissa på kvällen ståendes gränsle över toaletten,vilket halleluja moment,sedan funkade det som vanligt att kissa.Enligt läkaren var det många som fick svårt att kissa efter EDA men så svårt som mig hade ca två kvinnor i månaden.Till saken hör att jag på bb frågade varför jag inte kunde lära mig att tappa mig själv men fick svaret att det var ingenting man lärde sig i en handvändnig.Konstigt då att uroterapeften sa att tillochmed 5årigar kan tappa sig själva och jag lärde mig direkt.Hade nästan lust att stämma läkaren så skickade hem mig med kateter.Berättar detta för jag inte vill att samma sak ska hända er och gör det de så gå ej hem med kateter kräv att lära dig bli tappade och träffa uroterapeften.är själv nu rädd för attsamma sak ska häda mig igen då jag inte vill föda utan ED
    A

• Svar på tråden Svårt att kissa efter EDA (bra att veta)
  • Uppfylldönskan

Bra att du berättar sådant :)

• lillan77

Usch det va ingen rolig historia men bra att du delar med dig.
    Jag fick ryggmärgsbedövning och kateter när jag snittades. Mig hände oxå en konsig grej.
    Det tog flera månader innan jag kände att jag behövde kissa.
    Blev aldrig kissnödig...Va tvungen att påminna mig själv om att gå på toa..
    Fick aldrig nån förklaring till detta mer än att det kan ha med bedövningen att göra....

Väntar och längtar
Svar på tråden Svårt att kissa efter EDA (bra att veta)