• IaPia76

Hjälp! Hur gör ni med kläder i sovrummet?

Ja jag undrar vart gör ni av era kläder som används? Vi har tidigare haft en fotölj i sovrummet och där hmande ju alla kläder, inte snyggt. Men nu hamnar ju allt på golvet istället. Är det någon som har några bra tips på förvaring som är enkel att använda (får ju inte vara allt för jobbigt för då hamnar dom nog ändå på golvet...) men även snygg och praktisk. Jag kikar gärna på bilder om ni har!

• Svar på tråden Hjälp! Hur gör ni med kläder i sovrummet?
  • Timon

Varför kan man inte stoppa in dem i garderoben igen istället för att slänga på golvet..?

1+1=3 BF 5/1-08
  • cid

vi har sånna där krokar man hänger över dörren. på så sätt så ser man ju aldrig kläderna. risken finns dock att eftersom man inte ser dom glömmer man att man har dom där...

• Hajati

har ni inte en garderob? kan ju ha en viss hörna i garderoben där man lägger kläder.. eller sätta upp några krokar på väggen bakom dörren så att det inte syns när dörren är öppen om du förstår vad jag menar...

• AMH80

Vi hade samma problem innan, men har vi köpt en sån där köksstång på ikea med dem sotra krokarna till. Det är faktiskt jättebra,då man är trött och lat, så hänger dem där raka på dagen efter.

• Im Fabulous
    IaPia76 skrev 2007-08-22 13:57:18 följande:
    Ja jag undrar vart gör ni av era kläder som används? Vi har tidigare haft en fotölj i sovrummet och där hmande ju alla kläder, inte snyggt. Men nu hamnar ju allt på golvet istället. Är det någon som har några bra tips på förvaring som är enkel att använda (får ju inte vara allt för jobbigt för då hamnar dom nog ändå på golvet...) men även snygg och praktisk. Jag kikar gärna på bilder om ni har!
    Jag och min sambo har en varsin sk "byxgalge" som vi hänger på garderobshandtagen i sovrummet. På den galgen hänger vi de kläder som är för rena för tvättkorgen, men för använda för att hängas in i garderoben. Kläder som vi ska använda dagen därpå.

På byxgalgen får det plats ett par byxor, ett par tröjor och en Bh. :)
  • IaPia76

Tack för alla tips!

Timon och Hajati: Har för mycket grejor i våra garderober för att kunna göra en hörna för sånt =)

cid: Köpte en sån men tyvärr fungerade den inte på vår dörr då den inte är helt slät upptill.

AMH80: Har funderat på det där med köksstång tidigare. Får nog sätta upp en då vi har en liggandes som inte används. Bakom dörren borde ju bli bra så att den inte syns!

Im Fabulos: Inte så dum idé det heller.

• Madam

för tillfället har vi varsin köksstol men ska införskaffa rottingkorgar istället där man kan lägga kläder

*jobb,jobb,jobb*
  • mallte

Så här har vi gjort, kanske ser lite plåttrigt ut men inte när man ser hela rummet. Där ryms allt från kepsar, smycken, skärp och "påbörjade" kläder som man inte vill ha in i garderoben igen
    Bilden är inte av nån toppenkavlité men hoppas du ser lite iaf...

• mallte

Man kan ju sätta upp stänger på insidan av garderobsdörrarna åxå om man har plats där...

• bulen

Här hemma lägga vi alla använda kläder (som inte är smutsiga) i en klädkorg :D Liknade tvättkorgen..

Svar på tråden Hjälp! Hur gör ni med kläder i sovrummet?