• IaPia76

Hjälp! Hur gör ni med kläder i sovrummet?

Ja jag undrar vart gör ni av era kläder som används? Vi har tidigare haft en fotölj i sovrummet och där hmande ju alla kläder, inte snyggt. Men nu hamnar ju allt på golvet istället. Är det någon som har några bra tips på förvaring som är enkel att använda (får ju inte vara allt för jobbigt för då hamnar dom nog ändå på golvet...) men även snygg och praktisk. Jag kikar gärna på bilder om ni har!

• Svar på tråden Hjälp! Hur gör ni med kläder i sovrummet?
  • Junipingla

Blir de inte skrynkliga då?

bulen skrev 2007-08-22 17:40:05 följande:
    Här hemma lägga vi alla använda kläder (som inte är smutsiga) i en klädkorg :D Liknade tvättkorgen..
    Viktblogg: 56kilo.se | Hus & Inredning: fullthus.se
  • Junipingla

En kort gardinstång kan man sätta på väggen där man kan lufta kläder man vill använda igen.

Viktblogg: 56kilo.se | Hus & Inredning: fullthus.se
  • liljonkonvaljen

mallte: bra ide med sådana stänger o krokar..kanske oxå nått för sonens rum

• mallte

liljonkonvaljen:

Har gjort en liknade grej i dotterns rum där hon har en lång stång med krokar, hon kan hänga både runt stången och på krokarna, ryms alla skärp, handväskor, använda kläder (som inte är smutsiga) och utklädningskläder, super

• Joonas

Vi har vars en stång bredvid sängen.

festlig, funktionell och fryntlig
  • emet

Vi har satt upp varsin tor och bra krok där vi hänger kläder som man använt eller sånt vi kanske ska använda på kvällen osv.

• IaPia76

Super tack allihop! Man kanske inte behöver gömma stängerna. Det var ju jätte fint att ha dem framme!

• AMH80
    IaPia76 skrev 2007-08-22 19:12:13 följande:
    Super tack allihop! Man kanske inte behöver gömma stängerna. Det var ju jätte fint att ha dem framme!
    Nej jag tycker inte att du behöver gömma den faktsikt, vi har den fullt synligt som  fler verkar ha! Flört
  • IaPia76

mallte: Är krokarna från IKEA? Sagån eller nåt? Har sånna i badrummet men dom såg ju fina ut i sovrummet också!

• bulen
    Junipingla skrev 2007-08-22 17:44:34 följande:
    Blir de inte skrynkliga då?
    Nej, de kläder som skrynklar sig hänger vi :)
  • Jesster

Vi har varsinn tvättkorg vid sidan av sängen, en sådan där i trä som man kan köpa på t.ex. Silvan. Vi lägger kläderna ovanpå locket

• principisessan

vi har en herrbetjänt som vi hänger allt på.. sen skulle jag väl ljuga om jag sa att det inte hamnade några kläder alls på golvet, det gör det.. men iallafall inte lika mycket som innan vi skaffade herrbetjänten

• Conamore

Jag har en klädlammare, i den har jag två "gardinstänger" där jag hänger upp de använda, men inte smutsiga kläderna på.

• annne

Ja, detta är verkligen ett i-landsproblem! Bara för att man är lat och inte orkar lägga in i garderoben.. Men detta har alltid varit ett problem för mig. När vi inte hade nåt så hamnade allt på golvet och blev smutsigt, när vi hade sänggavel hamnade allt där (ett BERG) och nu har jag ställt in en stol/fotölj endast för att kunna slängas kläder på och det tycker jag är bra. Det är inte fint och inte kul att gå igenom den där enorma högen, men det är väldigt mycket bättre än golvet och jag kommer aldrig bli så duktig så jag lägger in i garderoben! :)

• erika86

Jag har en bild i mitt galleri. Har hittat en möbel som passar perfekt mellan väggen och sängen och som är lika hög som sängen. På den har jag ganska stora korgar som jag har kläder i.

Svar på tråden Hjälp! Hur gör ni med kläder i sovrummet?