• servetten

För mycket fostervatten?

jag har också för mycket fostervatten. detta märktes när mitt sf mått ändrades mycket på bara tre veckor. så jag var hos spec mvc och de gjorde UL för att mäta HUR mycket vatten jag hade. man ska tydligenha en övre gräns på 250, men vad det är för enhet vet jag ej. jag hade 248, men blev ändå erbjuden en tid till ett spec.UL för att se så allt står rätt till. Det som kan vara fel är att bebisen inte kan svälja/kissa eller något kromosomfel, men det är väldigt ovanligt. jag är som du orolig, men har pratat med några som också de haft för mycket och allt har gått bra med dem. får man alldeles för mycket få man tömma, men det ska nog bli bra ska du se! själv ska jag på detta spec. UL nästa vecka.. långt dit. vad sa din BM?

• servetten

Hej igen. Det blev aldrig så att jag han komma på specul. Jag fick så ont i magen söndagen innan så jag åkte in till spec förlossningen. De tog ett snabbt beslut att tömma mig på 1.5l då jag mådde så dåligt. Sedan dess har jag legat inne. De upptäckte något fel på min pojk, en tumör på höger njure. Detta efter en veckas olika provtagningar bla magnetröntgen. Låg en vecka till

• servetten

Och under den veckan tog de ut ytterligare 1.5l. Fick massa olika besked från dag till dag, allt från att han inte skulle klara sig till att de skulle operera bort den när han var ute. Fick tid för snitt i slutet av sept då jag skulle vart i v 36. Men han ville inte stanna så länge så i torsdags i v 33+3 blev det akut snitt då jag börjat öppna mig pga det inga trycket på tappen. Jag hade ytterligare 4l vatten när de tog ut honom

• servetten

Men han mådde som en prins och hamnade på neo tills igår då han genomgick operationen. Den blev lyckad och nu är han en frisk förtidigt född kille med en njure som får ligga på neo några veckor för att bli helt friskt. Detta var en väldigt ovanlig sjukdom som bara har hänt en gång förut i sverige. Så ni behöver inte vara oroliga att det är de ni drabbats av

Svar på tråden För mycket fostervatten?