• Luddvar

För mycket fostervatten?

Hej.
    Jag hade för mycket fostervatten när jag väntade min senaste son. I v 25 var mitt SF-mått 26 och i v.29 var det 32.

Jag hade graviditetsdiabets men den var under kontroll så det var inte den som var orsaken. När min son föddes visade det sig att han har en missbildning på urinröret, så kallad hypospadi, vilket innebär att hans urinrör mynnar ut på undersidan av snoppen.
    Dettta ska opereras och är ofarligt om bara barnet väl kan kissa. Och det kunde min son men det är möjligt att det var något problem med snoppen  när han låg i magen och att det var stopp och att detta orsakade allt vatten.

• Luddvar

Ja, i v 29 hade jag SF-mått 32. Sen ökade det. I v 35 hade jag 37. Och i v 38 låg det på 39. Det är int säkert att SF-måttet visar på för mycket vatten. I mitt fall såg det de det på mitt extra u-ljud jag gjorde för min grav-diabetes. Annars hade de nog inte tänkt på det för jag har alltid varit stor som gravid.

• Luddvar

plankis Inte är du psykiskt svag ... Det är helt normalt att vara rädd och orolig när man inte vet vad som står på. Jag håller tummarna för er och du ska se att det ordnar sig. Kram.

Svar på tråden För mycket fostervatten?