• Trakka

För mycket fostervatten?

När jag läser här ser jag att för vissa har det visat sig att något varit fel när man har för mycket fostervatten. Jag satt själv och sökte inlägg om det här för ca ett år sen. Mitt SF-mått var på slutet så högt att det inte fanns någon plats på kurvan för att kryssa i det. Gick upp flera kg i veckan de sista veckorna, fick göra flera extra UL och satt och läste trådar som skrämde mig på FL.

Blev till slut igångsatt, både p g a det extra fostervattnet och för att dottern var "stor för tiden". Ut kom en fullt frisk, helt perfekt, underbar flicka som fyller ett år nu på fredag.

Hoppas det här kan dämpa oron lite för vissa som läser den här tråden. Jag var jätteorolig själv, så jag vill berätta att det inte alltid behöver betyda att det är något fel.

Mamma till världens finaste flickor födda -96 och -06
  • Trakka

Plankis: De sista veckorna fick jag göra flera extra ultraljud för att kolla att allt var okej och att hon inte växte för mycket. Blev orolig ibland när de olika måtten (huvud, lår och allt vad det var) inte stämde överens vad gäller vecka utan var väldigt olika. Men hon var som sagt helt "felfri" när hon föddes.

Önskar verkligen dig och alla andra i den här tråden ett stort lycka till! Hoppas allt ordnar sig för er.

Mamma till världens finaste flickor födda -96 och -06
Svar på tråden För mycket fostervatten?