• Nath

För mycket fostervatten?

jag har också för mycket fostervatten och bm sa att det är på grund av att min kropp inte tar hand om sockret som den ska. har gjort glukostest och det var inte över det normala så nu ska jag tillbaka till bm den 26:e sept och ul nr2 den 2:a oktober. bm sa att risken att föda en stor bebis ökar enormt när man har för mycket vatten.. men det ska visst inte vara farligt för barnet.. hade en dålig bm på ul:et.. hon var inte alls stöttande... hoppas jag får en annan den 2:e okt.. känns så himla långt kvar och jag vill så gärna ha svar och se om det blivit värre.. Kände mig väldigt ensam, känns faktiskt bättre nu när jag kan se att jag inte är den ända..

v.34 med andra barnet
  • Nath

i v. 29 hade jag sf mått på 28.5cm.. någon annan som har mått ifrån v.29???

• Nath
    Plankis:
    det kommer gå bra ska du se. lycka till.

Ludvar:
    Hade du sf mått på 32cm i v.29? när jag träffade min bm så sa hon att 28.5cm var normalt för den veckan.. mitt sf mått har alltid varit enligt kurvan men så helt plötsligt i v.32 ser dom att det finns för mycket vatten... borde inte sf måttet visa det oxå??

Jag trodde att jag skulle följas oftare pågrund av alla problem jag haft under min graviditet, men inke sa nicke.. konstigt. eller det kanske är normalt?
    Ska iväg och ta blodprov idag. jag som älskarr (inte alls) nålar.. (vet inte varför men har fått någon slags fobi över nålar, hade inte det innan..)
    v.34 med andra barnet
  • Nath

Det kommer säkert gå bra Plankis.
    Vi finns här när du kommer hem, för att prata.

Lycka till.

• Nath

Plankis. usch låter jätte jobbigt. *kramar om*
    Själv ska jag till bm nu på onsdag och vi får se vad sf-måttet ligger på då. förra gången mätte hon inte. men har alltid haft "enligt" kurvan innan.. så det vart en ganska stor chock när dom sa att det var för mycket fostervatten d♪r inne. (Jag som trodde att allt var normalt).

Jag tror oxå att jag har fått mer vatten än sist, börjar känna sig sprickfärdig (inget skämt utan känner mig verkligen sprickfärdigt) och ryggen blir bara värre och värre.. ser på korten jag tagit att bebisen har sjunkigt ner så vi får se när det är dax... är ju nu i vecka 35 och bm sa att från vecka 35 och framåt låter dom lillen komma ut om han vill...

v.35 med andra barnet
  • Nath

Jag var hos BM igår och nu i vecka 35 ligger mitt sf mått på 30-31cm och enligt min BM är det för mycket. det ska man ligga på i slutete...??? Jag vart helt snopen..

v.35 med andra barnet BF 07/11/05
  • Nath
    theresen:

Vad skönt att det sjunkigt. ska på ul nu på tisdag så vi får se om det kanske sjunkigt här oxå..
  • Nath

Har nu varit på ul och har fortfarande för mycket fostervatten. Ska nu bli följd av en till bm. så det blir två besök i veckan. ett med "min" bm och ett med den nya. ska dit på tisdag. och sedan ska jag till narkosläkaren på torsdag och till min bm samma dag..

• Nath
    miccann:

För att se så att jag kan eventuellt få eda vid förlossningen. OM jag nu vill det såklart.
  • Nath

Ja man vill veta allt hela tiden.. det känns konstigt att inte kunna bestämma själv över sin kropp..
    Jag har nu haft lite små värkar sedan igår eftermiddag. Men tror inte att det kan vara på g ännu..??

• Nath

theresen:

Jag har försökt med en dusch och ett bad idag. men det verkar inte vilja ge med sig.. får se om det kanske lugnar sig lite senare.

• Nath
    theresen:

Jag är nog lite små nervös också. även fast att det inte är första förlossningen.. men det var ju 6 år sedan sist så man kommer ju inte ihåg så mycket.. för att vara säker på att du får med dig allt. tänk dig att du ska bort över en helg. packa det du behöver, som du skulle använda normalt sätt. (men tänk dig en lugn helg. med jogging byxa och sånt ). ju mer man hetsar upp sig desto mer glömmer man oftast..
  • Nath

theresen:

Hihihi låter konstigt.. vet inte, min mage har aldrig gnisslat/knakat..
    Graviditeter kan då vara konstiga..

• Nath

vad bra att allt såg bra ut. kan tänka mig att det är en rejäl lättnad

v.37 med nummer 2
  • Nath

idag ska jag iväg till spec mvc.. känns inte allt för kul..

har precis ätit frukost och känner av starka förvärkar. dom gör ont...
    ska försöka ta en dusch eller ett bad för att se om dom försvinner..

v.37 med nummer 2
  • Nath

Kom nyss hem ifrån spec mvc. det gick bra. fick göra ctg och bm såg att jag hade värkar. sedan mätte hon och sf låg nu på 33-34cm i v.37

• Nath

hej på er tjejer..

Här har helgen varit lugn. i torsdags var jag hos bm och hade allt för högt blodtryck och bm trodde på havandeskapsförgiftning. men som tur var var det inte det.
    På fredag morgonen vid 03.00 vaknade jag av starka värkar som inte ville släppa så vid halv nio far jag in till bb men efter nästan tre timmar vart värkarna inte starkare och inget hade ändrats så jag fick åka hem igen..
    Helgen var lugn och idag har jag spoänderat förmiddagen med min svärmor och letat skor...

Känner nu bara av lite förvärkar men inget som gör speciellt ont...

v.38 med nr2 BF 07/11/05
  • Nath

Ja det är skönt att det är så nära slutet.

jo det är en liten rackare som luras för fullt där inne...
    Jag skulle gärna vilja att han slutar busa och att det sätter igång. har så ont i mellan benen om nätterna (bäckenet). kan knappt ta mig uppur sängen på morgonen. det blir bara värre och värre för varja dag som går...

Så om han kunde ta och vara så snäll och söt o rar och komma ut nu.. eller???? (taskigt att han inte kan svara.. )

• Nath

usch det låter inget vidare..

Själv har jag humörsvägningar som kommit tillbaka... Usch känner mig som en tjat tjärring...

Sambon känner sig inte så bra idag och jag känner mig tjurig och håller på att smälter bort.. tycker det är hur varmt som helst.. men det är ju inte varmare än vanligt enligt termometern..

Ska försöka ta en skön dusch senare och hoppas det hjälper emot mina värmeugstlag..

Svar på tråden För mycket fostervatten?