• turia

ni med trägolv i kök- hur funkar det?

JAg tänker mest på att i kök brukar det bli blött på golvet rätt ofta vid diskbänken.. dessutom slirar ungar o katter omkring på golvet.. klor o leksaker.. o annat blött...
    ja måste våttorka var o varannan dag flr att hålla mina plastgolv rena.. men trägolv hur??!!

• Svar på tråden ni med trägolv i kök- hur funkar det?
  • nybliven lappjänta

vi har laminat golv i vårat kök å det är inga problem.
    själv klart måste man vara lite extra noga att torka upp dirrekt om man spiller, och man kanske bör vrida ur moppen ordentligt så det blir stora pölar efter den.
    vårat har legat i 2 år å änn så länge ser det ut som nytt :)

• Clio

Vi la in nytt laminat för ngr år sedan och det skulle jag inte rekomendera för vårt har tyvärr hållt dåligt men det är säkert olika kvalitet där med som med allt annat.

• MotherOfTwo

Vi har trägolv i köket och det funkar utmärkt. Jag är en ganska pedantisk person som torkar upp spill direkt och tar bort fläckar på en gång.
    Om man lämnar vatten kvar på golvet då är plastgolv ett mycket bättre alternativ.

• hylero

Vi har hund o då funkar inte trägolv.
    Vi renoverar köket och lägger in plastgolv.

• Lilla Lotta

Jag ångrar att vi inte lagt in stengolv i köket, typ klinker.
    Inte för att det är fel på trägolvet, men känner helt enkelt att ett klinker golv skulle varit bättre.

• briar

Vi har lagt in ett massivt ekgolv i köket - jättekänsligt men det fungerar om man ser till att torka upp noga om man spiller. Vi har barn men inga husdjur.

Lite meckigt med golvet men det är det värt, så himla snyggt!!

• Dundermamman

Vi har ekparkett i kök och hall!
    Det fungerar utmärkt med katter och en halvvild son
    Visst blir det kanske en del märken, men det får man räkna med!
    Jag bara dammsuger och torkar med väl urvriden mopp. I vattnet använder jag grönsåpa.

• Gorban

Vi har trägolv i köket och det fungerar jättebra. Kan bli lite repor dock men inte så farligt. Tidigare hade jag klinker på golvet i köket och allt som man tappade gick sönder. En flaska på nedersta hyllan i kylskåpet rullade ut och gick sönder. det hade aldrig hänt med trägolv.

• Nandez

Vi tog fram ett trägolv i köket som slipade och sedan lackade. Det fungerar bra, har två katter.

• Lisa76

Vi har tjocka träplank som vi har lagt och lackat tre gånger med hårt blankt lack. Men tyvärr så ser de riktigt risiga ut nu. Ska bygga nytt till våren, och då blir det INTE trägolv tyvärr Det är ju hur fint som helst men inte något om man har barn, katt och får inte lite grus från hallen.. Katten har sladdat loss så det är klösmärken och alla saker man har tappat, syns ju exakt var de är tappade

När, jag rekommenderar det inte! Men det är "varmt" och skönt att gå på, om man jämför med laminatgolv.

/ Lisa

Svar på tråden ni med trägolv i kök- hur funkar det?