• Grodan Soda

Kaffe och amning?

Vad gäller? Är det fortfarande 3 koppar om dagen som gäller eller törs man dricka lite mer när man ammar? Kan inte förstå varför jag är så sugen på kaffe, är inte likt mig kan jag säga men 4-5 koppar om dagen kan jag lätt dricka. Konstigt.

• Svar på tråden Kaffe och amning?
  • Rulltrappa

ja jag drack då mer än 3 koppar om dagen när jag ammade och jag märkte inget konstigt med min son. däremot kan det ju vara bra att tänka på att dricka ordentligt med vatten eftersom kroppen redan förlorar vätska med amningen, lägg till en massa vätskedrivande kaffe på det.

• wellpapp

min kompis drack kaffe, men bara man inte går till stora mängder så är det nog ignen fara... det beror ju på om man äter och dricker annat emellan och hur stora koppar man dricker osv.

• Fia86

Sen märker man ju om barnet får svårt att sova, då kanske det är dax att dra ner på kaffet. En del är ju känsliga o en del inte..

• Annan33

Jag dricker också stora mängder kaffe vissa dagar. Har inte märkt att detta påverkar min dotter. Finns väl inga oficiella rekomendationer vad det gäller kaffe?

• Em21

Hej! Har allltid varit en riktig kaffetant=) men sen ja började amma har d konstigt nog bara blivit ännu värre! Är kaffesugen konstant! Kanske är koffinet man vill åt=)
    Ja dricker säkert 5 koppar om dagen och har inte märkt något alls på mn son som nu är tre månader.. Sover som han ska och så.. Så ja tror inte d är någon som helst fara!

• Ninna1
    Em21 skrev 2007-08-22 23:05:33 följande:
    Hej! Har allltid varit en riktig kaffetant=) men sen ja började amma har d konstigt nog bara blivit ännu värre! Är kaffesugen konstant! Kanske är koffinet man vill åt=) Ja dricker säkert 5 koppar om dagen och har inte märkt något alls på mn son som nu är tre månader.. Sover som han ska och så.. Så ja tror inte d är någon som helst fara!
    Kan bara hålla med!! Jag är en kaffetant i vanliga fall, men nu är det extremt!! Helst med något till kaffet också Skulle lätt kunna dricka kaffe i stort sett hela dagen... Jag tror inte det märks på min 3 månaders son (jag hoppas inte det...)
  • Maria222

Jag drack inte kaffe alls under graviditeten, pga att det gjorde mig illamående! Men redan dagen efter han va född blev jag jätte kaffesugen! Nu måste jag dricka det varje dag! Jag helammar. Skumt det där.. undra om det har något samband...

• josse82

Jag måste instämma, är jättekaffe sugen hela tiden....

• Yopa

ja håller med om kaffesuget.. efter mitt kejsarsnit så låg jag bara o fantiserade om en kopp kaffe.... Nu när mna nattammar o allt är det väl inte så konstigt om man behöver extra koffein för att hålla igång.. lite slitigt är det allt!

• Hemliga 72an

I början när jag fått lillan kunde jag inte dricka kaffe för då sov hon inte. Ändå hade jag druckit inder graviditeten. Det gick över efter ca 1 månad och har sen inte varit något problem. Nu är hon 2 år och reagerar inte på något som jag äter eller dricker.

• minigris

Men vad konstigt!
    Både jag och min kompis är oxo jättesugna på kaffe nu trots att vi inte var det innan vi ammadee.

Svar på tråden Kaffe och amning?