Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

ikea-tråden

jag älskar ikea oxå

Ska dit på lördag o numera har vi "bara" 20 mil dit

Om någon har katalogen så ska jag köpa tv-bänken på sidan 6
    men fattar inte riktigt om det är dörrar lr lådor på den? Någon som vet?

• Felicia6
    summit skrev 2007-08-23 13:13:54 följande:
    Är de nån som har vare på Haparandas Varuhus?Ja skulle vilja åka dit upp å "Provhandla" nångång!!Ja försöker lura gubben å köpa en Husvagn eller Husbil!!
    jag har vart där o det var inte alls så illa som Twilight skriver
    Dom har öppnat massa affärer runt ikea, men det är ju just ikea man mest åker till
  • Felicia6
    Twilight skrev 2007-08-23 14:17:12 följande:
    Nämen jag har inte sagt att IKEA var dåligt för där har jag aldrig varit. Jag vet bara att Haparanda är
    hehe, men man brukar inte så ofta kolla in staden runtomkring då man åker till ikea här i norrland eftersom ikea är en heldagarsutflykt oftast
  • Felicia6
    Twilight skrev 2007-08-23 14:22:26 följande:
    Nä det verkar vara dåligt med IKEA:or () högt däruppe... Vi har 10 mil till närmsta, det är rätt okej
    vi hade 40 mil enkel resa till ikea förut då det fanns bara i sundsvall.. då åkte man oftast vid 06 på morron o var hemma sent på kvällen..phu Nu då dom har öppnat i haparanda har vi "bara" 25 mil till ikea..

Min man trodde jag var knäpp då jag blev i extas över att få åka till ikea eftersom han är uppvuxen i norrköping o har ikea 3mil bort
  • Felicia6
    Pumpkin skrev 2007-08-23 14:43:21 följande:
    Eller ja, jag gillar ju att det är IKEA, men jag tycker nog att det är ett av de sämre IKEA-varuhusen om man tänker på planlösning och upplägg.
    Helt sjukt  jobbigt att gå på kungens kurva tycker jag, usch
  • Felicia6
    050916 skrev 2007-08-23 14:45:43 följande:
    Någon här inne som har erfarenhet av Malm byrån? den med 6 lådor tror jag! Är den bra för att förvara kläder i? Hade tänkt o köpa den imorrn
    jag har tänkt köpa den o ha till min son, har bara hört bra om den
  • Felicia6

050916, nä, närmaste för mig är haparanda Förut var det sundsvall.. Dock har jag varit på några till

• Felicia6
    Tjomsan skrev 2007-08-23 21:17:24 följande:
    Hej! Är det någon som har provat sova i någon av IKEAs bäddsoffor?
    Vi äger en av dom Har den uppe i gästrummet o mina svärföräldrar ligger alltid i den då dom kommer. Man viker ner ryggen så man får en ganska bred säng att ligga i. Jätteskön och inga rör som skär in i ryggen på en som med gamla vanliga bäddsoffor
  • Felicia6
    Tjomsan skrev 2007-08-23 21:23:26 följande:
    Hej Felicia6! Vilken soffa är det? Är sugen på en som heter Beddinge. Man kan välja olika dyra (läs sköna) madrasser. Har själv dåliga erfarenheter av hemska nätter i hemska soffor och vill ha en som är BRA och inte för dyr...
    Det är en bäddinge vi har
    vi har en med grått tyg och tyget går ner till golvet.. ser att det är några bäddinge som har "kortare" tyg.. Vi har inte köpt någon madrass till utan dom ligger direkt på "soffan" bara
  • Felicia6
    Tjomsan skrev 2007-08-23 21:32:41 följande:
    Sover man bra utan madrass?
    Ja, jag har själv sovit i den och jag sover utmärkt Det är ju som en sorts madrass i den redan
  • Felicia6
    ÄlskarMina skrev 2007-08-23 23:07:27 följande:
    ikeas kryssbo-taklampa nån som har den??ska ev. ha över ett vitt vardagsrumsbord och brun tyg-hörnsoffa...skulle det passa tror ni??
    har den fast vägglampan
  • Felicia6

jag kom nyss hem från en heldag på ikea

Köpte två bänkar att ha som tv-bänkar, en vit malm byrå med 6lådor och en massa annat smått o gott

Var sista byrån kvar o den var uppriven på sidan o då jag pratade med personalen så fick jag 350kr rabatt fast det inte var nåt fel på själva byrån

• Felicia6
    NennasuS skrev 2007-08-25 10:04:48 följande:
    Själv är jag lycklig att vi nu bara har 25-30 mil till 'vårat' ikea. Tidigare var det 70 mil Bor i lååångt upp i norr Har hunnit dit 2 svängar i sommar, och snart blir det en till. Sist jag var där hittade vi en soffa. Tänkte såklart att den går att beställa. Tji fick vi, så nu måste jag åka ner igen till Haparanda. Ojoj, vad tråkigt.
    jag försöker fatta vart du bor Du måste ju bo inåt landet nånstans va?

för om du bor 25-30 mil norr om happis så har du ju typ 100mil till sundsvall och bor du 25-30 mil söder om happis så har du ju bara drygt 40 mil
    (säger jag som är skeåbo )
  • Felicia6

OBS. Högst provisorisk bild
    Men så ser iaf tv-bänken ut som vi köpte igår. (väggarna är mörkare, men blev uppljusad av blixten. på kvällen är den bara en aaaaaning ljusare än möbeln)
    vi ska byta vägg på den så fort vi köper en större tv o sen ska sladdarna fixas osv Ska försöka byta rumsbord oxå, det passar inte in längre
Svar på tråden ikea-tråden