Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

ikea-tråden

Vi hade en 140cm bred MALM förut och det är egentligen väldigt lagom, speciellt om man sover tätt ihop och inte sover tillsammans så himla ofta. Vi bytte bara för att jag blev så otroligt less på den efter ett tag och då bytte vi till en större på en gång (med tanke på att det kanske kommer bebisar snart och så - mysigt att kunna gosa allihop i sängen).

Till den stommen tycker jag definitivt att du ska köpa de matchande sängborden

Dundermamman skrev 2007-08-23 09:55:00 följande:
    Jag hänger på om jag får Jag slänger ut en fråga direkt också....Är det någon som har en 140cm bred säng från Ikea? Tycker ni den är för smal?Jag har beslutsångerst...ska jag köpa en 140 eller 160 säng???Jag är ensam i sängen hela veckorna och tycker att den nuvarande 180 cm breda sängen känns som en stor ocean när jag ligger där själv!Maken sover hemma max 2-3 nätter i veckan och då längs med min rygg, då jag sover på sidan.En annan orsak är att vårt sovrum är ganska litet.Sängen det gäller är www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19825624 med denna resårbottnen  www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073802 och denna bäddmadrassen www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60073588Vad tror ni om den kombinationen och vad ska man ha för sängbord till?
  • Pumpkin

Hej förresten! Här är en till som ÄLSKAR IKEA! Har äntligen flyttat så att jag bara har 15 minuters bilfärd, tidigare hade vi 38 mil!

• Pumpkin

Det tror jag blir skitbra!

Dundermamman skrev 2007-08-23 10:26:47 följande:
    ...jag har bara 4 egna , 5 stycken 3 veckors och snart en kull till  Tack för era åsikter...som det känns nu blir det den sängen och madrassen i 140 cm och 2 av de tillhörande sängborden!
  • Pumpkin

Vi har närmast till Kungens Kurva, men jag gillar det inte alls! Upp och ner, fram och tillbaka, runt runt - nej, jag blir alldeles knäpp!

FiaÅkotten skrev 2007-08-23 14:30:03 följande:
    har varit på ikea haparanda (kommer ju därifrån även om det är lääänge sen jag smet) Och det är bra ganska stort. Alltid proppat med folk. Gillar det bätre än sundsvall iaf. Även om kungenskurva är det bästa!
  • Pumpkin

Eller ja, jag gillar ju att det är IKEA, men jag tycker nog att det är ett av de sämre IKEA-varuhusen om man tänker på planlösning och upplägg.

• Pumpkin

Ja! Föredrar Barkarby, Uppsala och Västerås, men det blir så onödigt långt att åka

Felicia6 skrev 2007-08-23 14:56:38 följande:
    Helt sjukt  jobbigt att gå på kungens kurva tycker jag, usch
  • Pumpkin

Vi har också en Beddinge, med grått tyg och kuddar. Har köpt en ganska tjock madrass till och sen en bäddmadrass, annars tyckte jag att man kände av glipan i den tjocka madrassen så väl. Men det är en himla bra och skön bäddsoffa faktiskt!

Tjomsan skrev 2007-08-23 21:23:26 följande:
    Hej Felicia6! Vilken soffa är det? Är sugen på en som heter Beddinge. Man kan välja olika dyra (läs sköna) madrasser. Har själv dåliga erfarenheter av hemska nätter i hemska soffor och vill ha en som är BRA och inte för dyr...
  • Pumpkin

Apropå fåtöljer - vi ska definitivt köpa en Lunna! Helst två Den är så jäkla skön!

• Pumpkin

Haha, jag gillar den svart/vita skarpt också, men sambon avskyr den Dock älskar han fåtöljen, så vi får väl se vilken färg det blir till slut

Mandi74 skrev 2007-08-24 13:46:41 följande:
    Var ju tvungen att spana in den bara för det. Jätte snygg, gillade den svart/vita. Men sambon hade nog svimmat om jag kommit hem med en sån, han har mönster allergi säger han.
  • Pumpkin

Men tycker du inte att det är jobbigt med allt flängande upp och ner, runt runt och fram och tillbaka?

FiaÅkotten skrev 2007-08-24 14:02:36 följande:
    såg att ni pratade om olika IKEOR ni varit på jag har varit på flera bla i Paris som är ganska stor och helt OK! Bästa är iaf kungens kurva och minst bra i min mening sundsvall och barkarby. Och Malm byrå att ha kläder i, vi har 2 såna men bara 3 lådor och det är OK. Skulle behöva mer och bättre men vet inte vad. För mindre grejjer har jag komplement ellervad den heter små fack man kan vika ihop om man inte behöver gjorda av tyg.
Svar på tråden ikea-tråden