Inlägg från: FiaÅkotten |Visa alla inlägg
  • FiaÅkotten

ikea-tråden

Gillar också IKEA! saknar att ha ett eller två varuhus på nära håll sen vi flyttade men men... Har lyckats fylla hemmet med deras möbler och bidra till Ingvars växande pengaförråd iallafall!

Helt nytt vardagsrum som iofs inte ännu är upp då vi skall fixa väggarna först. Samt tvättstugebänk till vårt badrum som renoveras just nu var vad vi köpte sist.

Jag fattar inte varför man gnäller så på IKEA och ikeahem jag har hellre ett personligt hem än en personlig soffa och inte råd med nåt mer...

• FiaÅkotten

har varit på ikea haparanda (kommer ju därifrån även om det är lääänge sen jag smet) Och det är bra ganska stort. Alltid proppat med folk. Gillar det bätre än sundsvall iaf. Även om kungenskurva är det bästa!

summit skrev 2007-08-23 13:29:17 följande:
    HAHAHA Okej men va du där alla affärena va då????? Va fan gjorde du där fresten????
  • FiaÅkotten

äh jag citerade ju fel inlägg men ni fattar

• FiaÅkotten

Love it!! Kommer passa i vårt datarum (bibliotek äh data rum med bokhyllor i )

Pumpkin skrev 2007-08-24 13:41:33 följande:
    Apropå fåtöljer - vi ska definitivt köpa en Lunna! Helst två Den är så jäkla skön!
  • FiaÅkotten

såg att ni pratade om olika IKEOR ni varit på jag har varit på flera bla i Paris som är ganska stor och helt OK! Bästa är iaf kungens kurva och minst bra i min mening sundsvall och barkarby.

Och Malm byrå att ha kläder i, vi har 2 såna men bara 3 lådor och det är OK. Skulle behöva mer och bättre men vet inte vad. För mindre grejjer har jag komplement ellervad den heter små fack man kan vika ihop om man inte behöver gjorda av tyg.

• FiaÅkotten

finns ju dörrar som passar köksskåpen med?

jummie skrev 2007-08-24 09:22:13 följande:
    Anna Paulita skrev 2007-08-24 08:54:08 följande:
    Hur gjorde ni med dörrar då? Eller hade ni det öppet?
  • FiaÅkotten

eh jag har ju inte åkt på semester för att besöka IKEA varuhus. Jag har ju varit på dem som legat närmast där jag bott.

Pumpkin skrev 2007-08-24 14:09:46 följande:
    Men tycker du inte att det är jobbigt med allt flängande upp och ner, runt runt och fram och tillbaka?
  • FiaÅkotten

jahaaa! Nej man måste ju ha ett system! Går uppifrån och ner. Har aldrig behövt gå tillbaka upp. Eller jo en gång med en förvirrad oorganiserad kompis. MKT irriterande!

Pumpkin skrev 2007-08-24 15:31:18 följande:
    Haha, skrev lite otydligt ser jag Jag menar upp och ner, runt runt och fram och tillbaka som det blir på IKEA i KK
  • FiaÅkotten

pumkin du kan ju ta hissen Jag har 25mil till närmaste IKEA nu, det suger rätt hårt. Speciellt som vi har hus nu som vi dessutom renoverar o fixar då är det ju alltid kul med nytt!

• FiaÅkotten

hihi tycker det är skitroligt när någon skall åka NER till haparanda jag vet inte varför... tja jag åker hellre till haparanda trots att det är nästan dubbelt så lång för då kan jag hälsa på brorsan och en del få goda vänner jag har kvar där sen är det ju ett klart bättre varuhus än i sundsvall även om dem har en del egenheter....
    Vilken soffa blir det?

NennasuS skrev 2007-08-25 10:04:48 följande:
    Själv är jag lycklig att vi nu bara har 25-30 mil till 'vårat' ikea. Tidigare var det 70 mil Bor i lååångt upp i norr Har hunnit dit 2 svängar i sommar, och snart blir det en till. Sist jag var där hittade vi en soffa. Tänkte såklart att den går att beställa. Tji fick vi, så nu måste jag åka ner igen till Haparanda. Ojoj, vad tråkigt.
Svar på tråden ikea-tråden