Inlägg från: Vildblomman |Visa alla inlägg
  • Vildblomman

ikea-tråden

bor ca 5 minuter bort med bil från ikea uppsala... alldeles för nära tycker jag.

funderar även jag på malm byrån med 6 lådor, den avlånga till sonens kläder och till hans leksaker.

• Vildblomman
    050916 skrev 2007-08-23 15:19:40 följande:
    Ja visst är den fin Jag fastnade totalt för den! vi kan ju byta jag bor typ 40 min. från Ikea kungens kurva Vill ha närmare
  • Vildblomman

var till ikea idag för att köpa den avlånga lackbokhyllan, kommer in och börjat titta lite,så mkt folk det var! de syndes inte först.. och jag blev aldelse stirrig så jag glömde bokhyllan, och köpte inget annat heller, så tråkigt..!

• Vildblomman

det brukar gå att lyfta lite på "spärarna" som sitter på framsidan.. eller rycka lite omild. uppåt

Orkiden80 skrev 2007-08-31 14:06:06 följande:
    Jag har precis satt fast "brickan" på min "Antilop barnstol". Hur får jag bort den? Någon som vet?? (nu kan jag inte skjuta in den till bordet ju ...
  • Vildblomman

Kollade efter 120 men hittade inga, tittade mest på hopen säng men minsta var nog 140 tror jag.

Dundermamman skrev 2007-09-02 10:01:16 följande:
    Ja, det finns gott om 120-sängar & madrasser på Ikea!
  • Vildblomman

Tack för era svar. Jag får kanske ringa kundtjänt och kolla med dem om det har HOPEN i 120

Dundermamman skrev 2007-09-03 14:48:26 följande:
    Hemnes finns i 120 cm bred på hemsidan www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29842784 , men som miniGrynet säger så har de säkert fler på varuhuset!
    [/citat]
    miniGrynet skrev 2007-09-03 11:55:28 följande:
    [citat]
    Det är för att dom inte har 120 sängar med på internet. Skitdumt!Vi har råkat ut för samma sak nämligen. Ring till kundtjänst och fråga, de flesta finns nämligen i 120 cm också. Vet inte varför dom inte finns med på nätet.
  • Vildblomman

nån som har mkt LACK hemma som vill visa lite bilder? känns som om hela vardagsrummet blir fyllt med lack.

• Vildblomman

jag har de blåa spärrarna....vi har dem på lådorna eftersom min sambo vägrar sätta upp dem på dörrarna, eftersom han inte tycker de passar och letar efter dörr spärar.... men de passar visst tycker jag..

spinx skrev 2007-09-10 10:24:39 följande:
    Någon som har låd-/skåpspärrarna från ikea?
  • Vildblomman

vi har denna hemma i vardagsrummet
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40105340
    och det har på ovansidan framför tv precis brevid kanten blivit lite kantstöt så den vita "lacken" har lossnat på två små ställen, och undrar om man kan fylla i med nåt själv så det inte syns?

det syns inte om man inte sitter nära och tittar.

• Vildblomman

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90030026 är det denna du letar efter? det är ett planteringsbord så jag antar att det är till sommarkolletionen?

yossis skrev 2007-09-13 15:08:02 följande:
    Ringde & frågade IKEA kundtjänst & dom kunde inte heller se vart den fanns & om den fanns kvar över huvudtaget, fanns inget restnoterat eller liknande på den heller. Men det stog inte heller något om att dom inte skulle fortsätta med den heller så dom på kundtjänst. Det är Äpplarö jag letar efter.
  • Vildblomman

undrar samma sak! Min sambo säger vi ska ha en madrass på golvet, vi har nämligen en propeller... han snurrar och och ner och runt... så för oss kasnke det funkar bäst med madress på golvet för att han itne ska ramla ur..

(En säng jag funderar på finns på babyland, den har höga kanter runt om som en spjälsäng fast låga)

Lajsa82 skrev 2007-09-17 08:56:22 följande:
    Ni med barn, när ni bytte från spjälsäng, vilken säng bytte ni till då? En vanlig 90 sämg eller en barnsäng? Gärna bilder!!
  • Vildblomman

Attans nu glömde jag det jag skulle skriva oxå.. finns det nåt likande på ikea kanske? med höga kanter runt om?

Wilda04 skrev 2007-09-17 09:05:56 följande:
    undrar samma sak! Min sambo säger vi ska ha en madrass på golvet, vi har nämligen en propeller... han snurrar och och ner och runt... så för oss kasnke det funkar bäst med madress på golvet för att han itne ska ramla ur..(En säng jag funderar på finns på babyland, den har höga kanter runt om som en spjälsäng fast låga)
  • Vildblomman

Mandi74 skrev 2007-09-22 13:48:21 följande:

Hej alla ikea-freaks! Vad har ni för sängar hemma, nån som kan rekomendera en snygg, bra dubbelsäng i 160 cm/bredd?
    vi har hopen den finns bara i ek och mellanbrun, ´ville ha vitt men tog ek.
  • Vildblomman

Jag behöver erat samråd just nu angående vilka konsoller jag ska köpa. Vi kommer sätta upp ECO Bloom 4343 som fond och resten av väggarna ska målas vita. Och jag ska sätta på den ena vita väggen hyllor längs taket för mina böcker. Hyllplanet blir TRYGGVE angligen blir de vita. Och hylla kommer sluta mot fond väggen. Så vad tycker ni att det ska vara för konsoller?

Snygga HÅLL som passar med inredning
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/56702780
    Osynliga VALTER (målas vita)
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/76696009
    Jätte billiga STÖDIS
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20100348

Jag gillar HÅLL mkt men lutar till att gömma böcker uppe genom att dra ett montera upp ett skynke. Och då passar det väl bäst med nån av de två undre. STÖDIS är väldigt billiga och syns väll inte lika mkt som VALTER? Nån hjälp av sambon får jag inte han säger bara köpa det du vill ha.

• Vildblomman

min vägg är 292 cm lång. det behövs alltså två 119 cm och en 79 som behövs kapas...och där hyllplanena möts måste man ju ha två konsoller... kanske blir bäst med STÖDIS så det inte suns så mkt?

• Vildblomman

Jag har inte MALM med HOPEN. Och vi har våran madrass på den översta.. och den är hög och nu är sängen jätte hög. gaveln syns inte.. iaf inte så mkt som jag vill.. Ska flyta ner madrassen men orkar inte just nu.... men jag tror iaf på min sång blir det bäst att ha på den nedersta..

Spliffen skrev 2007-10-10 12:44:01 följande:
    Fråga till er som har MALM-sängram Nu har jag "madrasslisten" på nedersta som instruktionen vill när man har höga madrasser, men- ibland känns det som jag rullar ur när jag går upp Så min fråga är- nån som har höga madrasser på översta listen (mina är ca 28 cm)? Funkar det bra eller "försvinner" hela huvudgaveln?
  • Vildblomman

malm toalettbordet och spegeln är så jäkla snyggt! *vill ha* men sovrummet är för litet.. och vi har HOPEN sängram. i ek..men har börjat tröttna på den och är mera sugen på mellanbrun..

Svar på tråden ikea-tråden